Učitelj

220

друга два грађанина које нађете. 0 свему томе саставићете протоколарни извештај, којиће и опа два граћанина потписати, и доставити полицијској власти да кривце казни, пошто ствар изЗвидИ.

шШ.

Испитивање ученика има се вршити онако како је и досадашњим упуствима, препоручивано. Према вашем раеспоред). долазиће на ред један по један наставни предмет, из којега ће се

ученици пропитивати. И прозивање поје-

. диних ученика остаје у вашој руци. У овом послу пазићете да подједнако долазе на ред како способнији, тако и слабији ученици, а какав је који ученици, а какав је који ученик по учењу, то ћете је уверити из сведених годишњих резултата белешака које је наставник пре вашег доласка имао назначити у дневнику школском за сваки предмет сваком свом ученику. Из сваког предмета, у сваком разреду, треба ода буде свакад испитана и оцењена бар половина ученика, пазећи при том да, по могућности, сваки ученик буде пропиштао подједнако из извесног броја, наставних предмета, а не један више, а други мање. | Само испитивање ученика оставља се наставнику, који је дужан сваког прозваног ученика испитивати све донде докле ви другог не прововете. Испи-

тивање ученика узимаћете у своје руке.

само онда кад приметите ма кваке неправилности у том раду од стране наставника, као: ако он бира, лакше ствари за пропитивање, ако се враћа на оно из чега је већ неке пропитивао, ако су му питања нетачна и неодређена, ако ученици одговарају онако

механички, брзо, речима из књиге или из диктата учитељева итд. Но пре него што бисте одузели од наставника испитивање ученика, било у целини било из појединих наставних предмета, ви ћете прво згодним својим питањима

"потрудити се да дате други правац

целокупном пропитивању ученика, онда,

па, ако први покушај остане без успеха, опоменути (неприметно за, остале присутне) учитеља да поправи или измени начин пропитивања, казавши му у једно у чему су мане његовог пропитивања.

~

ТУ.

Ваша је дужност да се према „ЛПравилима о тревођењу ученика из млађит разреда у старије“, која су издана 24. Фебруара 1884. г. ПбБр. 1943., тачно за време испита уверите који ученици могу, а који не могу прећи у старији разред. Осим онога што је у тим правилима изложено, а нарочито у њиховом петом и шестом члану, који се искључиво вашег посла тичу, има вам се приметити да за оне ученике који су, болешћу спречени, изостали од испита наредите сваком наставнику (односно управитељу) да их испита у почетку нове школске године и према положеном испиту поступи с њима као што је прописано. У местима где има управитеља, тај ће се посао извршити под његовим надзором и у присуству још једног натавника, ако га има у месту. Ако се овај случај деси с ученицима оног разреда у коме ради управитељ, имаће се тај испит извршити у присуству. и уз суделовање јон два наставника или само једног, ако их више нема. У местима где је само један учитељ,