Učitelj

221

све ће се ово, у означено време, имати урадити у присуству председника и неколико чланова школског одбора, о чему ћете ви нужне наредбе учитељу и школском одбору издати. У уписном протоколу избележићете, тога ради, имена таких ученика који су, услед болести, изостали од годишњег испита.

У

| Кад се испит сврши и ученицима, одличним по учењу и владању, раздаду књиге, које су из министарства свакој шволи под печатом разаслате, имаћете приступити најважнијем послу по сваког наставника, послу давања оцене за постигнути успех у школи. Пре него што бисте овај посао извршили, дужни сте, према 2. тачци члана 18. закона 0 основним школама, саслушати месни одбор школски о свему што он имадне да вам слопшти о школи и о раду учитељевом, а исто тако имаћете да саслушате и учитеља, ако би он имао да каже што о радњи школског одбора или општинске власти односно њиховог старања или немара око школе. Све ово нека буде у присуству једне и друге стране.

Према прописима које је Главни Шросветни савет, на основу овлашћења треће алинее тачке четврте члана 78. поменутог закона, поставио, дужни сте, приликом давања оцене за рад наставников, имати на уму ове прилике:

а. Је ли наставник радио « једним разредом или се два, три и четири разреда '

Као што се по себи разуме, једним се мерилом не може п не сме мерити рад наставника који ради с једним,

ма како многобројним, разредом и рад наставника који ради у два, три или четири разреда. Нарочито они сеоски наставници који су целе ове године школске радили се потпуном нижом основном школом заслужују, да им се успех, постигнут са свима разредима, оцени с погледом на све тешкоће наставе, многобројност предмета који се предају и друге прилике које долазе и код других наставника. Као што за оцену рада у једноразредној школи треба захтевати све што је прописано и у погледу наставног материјала и у погледу успеха, исто тако не треба у школи с три и четири разреда заборавити да су ту многобројне тешкоће биле док се савладао, ма и мањи, наставни материјал и постигао колико толико равномеран успех у свима предметима и у свима разредима,

6. Да ли је дотични наставник, поред рада у свом редовном разреду, употребљаван и на рад у продужној школи '

Где год има продужна школа, ви

"ћете прво испитати њене ученике, па

онда ученике основне школе. Ако је у продужној школи радио један наставник, ви ћете за све предмете дати, као и у основној, једну општу оцену; иначе забележићете онолико оцена колико има наставника који раде у продужној која се којег наставника тиче. Према измење-

школи, с напоменом

ној другој алинеи тачке 4. члана 78. закона о основним школама, та оцена, дата за рад у продужној школи, утиче на оцену која треба да се да за успех |

- постигнут у основној школи. Као што

се по себи разуме, ово утицање једне оцене на другу има се приме-