Učitelj

ближно такав, да се ученици могу пре- |

вести у старије разреде бев велике штете за даљи напредак. Ових последњих школа далеко је већи број него оних првих.

Остаје нам сад да кажемо, наше мишљење на који начин треба превести ове године учвнике—ученице—из млађих разреда у старије. Ево тога мишљења: 1. У свима школама, које су радиле, било е прекидом, било без прекида, бар пуних шест месеци ученици ће се превести по ресултату месечних оцена, а на основу „Правила о превођењу ученика“. Ако би се и у оваквим школама десило каквих недостатака, који би идуће школске године сметали раду, онда су наставници дужни да у почетку школске године, или у течају исте, дораде оно, што је неурађено остало. Наставници морају имати у виду то, да без логичне поступности у предметима не може бити сигурног и сталног напретка.

2. У свима школама без изузетка треба ученике четвртог разреда превести у старије разреде на основу резултата месечних оцена, па ма колико да је школа радила. Ово треба учинити за то, да би се у почетку школске године могли уписати нови ученици.

(Овде нас може когод питати: Па зар ђаке четвртог разреда да осудимо и да их пустимо са каквом му драго спремом % А треба ли њима полагати пријамни испит за гимназију ' На ово би ми одговорили овако: Јест, боље је пустити један нараштај четвртог разреда без довољне спреме, него уназадити за неколике године све нараштаје, који дођу за овотодишњим. Многи уче-

ници са четвртим разредом завршују школовање, и ти нека буду задовољни са онолико спреме колико су је већ стекли. Што се тиче оних ученика четвртог разреда, који имају да пређу у гимназију, за њих је мало потежа ствар. Али како су то већином ученици варошких школа, њиховим се родитељима није тешко побринути да их за време одмора школског спреме за пријамни испит. Сељачки синови, који хоће да иду у гимназију, то су већином даровити ученици и за њих неће бити тешко да положе пријамни испит).

8. У осталим школама, које нису радиле ни пуних шест месеци, треба ученике превести у устарије разреде по оценама, које имају за оне месеце, за које је школа радила. Но при превођењу ученика у оваким школама треба одступити у неколико од „Правила о превођењу ученика.“ Ево у чему је и колико је то одступање. Све ученике, који имају најмање добре оцене из Рачуна, Српског језика, Историје и Земљописа треба превести у старије разреде. Да су ова четири предмета темељ у основној пастави то нам није потребно докавивати. Кад се ученици у оваким школама преведу у старије разреде, онда ће дотични наставници у месецима Августу, Септембру и Октобру само понављати оно, штосу ученици учили у разредима из којих су преведени. За то време стараће се да код деце утврде знање, које ове године није утврђено, и да дораде оно, што ове године није урађено, а што се сматра као најнужније за успешан напредаку старијем разреду, у који су деца преведена. Тек у почетку месепа Новембра учитељи ће отпочети да