Učitelj

180

ну ми се не би могли сложити с таквим мишљењем. На еваки ничин била би бесмислица одрицати нужност, да сеп кров та јавна гласила сазнаје напредак или успор школски, али нама се чини, да је са свим друго, кад о једном питању пише појединац, ослањајући се само на своје лично искуство, а друго је кад се такво једно питање претресе међу великим бројем радника школских, који ни више ни мање, већ живе у тим приликама. Глас њихов и ако не би био у овом случају пресудан, опет не би био без икаква утицаја на она места, одакле се даје тон целокупној проевети, јер ми никако не можемо веровати, да би се могло игнорисати мишљење такве једне целине учитељске у питањима тКолскиМ.

Кад се на учитељску скупштину тако погледа, а друкчије се и несме гледати,

онда се свањи.онај, коме је истински _ стало до народне просвете може само зарадовти овој вести и честитати главном одбору на ревности, коју је у овој за школу тако незгодној години, пока-

зао не само овим актом, већ целокупним

радом својим. Што је Београд овначен ва сазив овога скупа, и 9. август као · дан његов, било је са свим умесно. Доиста је Београд најзгодније место за овакав екуп, јер од свију других вароши он има највише преимућетва, да скупштина буде што боље посећена, а

почетак је августа опет оно време, кад

се и иначе многи учитељи стичу у Београд познатим послом својим. | Није нам познато, колико ће дана скупштина трајати, те нам је немогуће оценити, да ли ће се моћи одређени дневни ред исцрпсти, али неће бити непотребно напоменути, даје врло ну-

но штедети време. Од вештине председника скупштинског и од увиђавности самих чланова зависиће, хоће ли при

_ дебати бити заотијавања на ствари, које

не иду у прилог ономе, о чему се говори, и хоће ли се уводити у дискусију питања, којима на томе скупу места није, те тиме узалуд трошити и онако кратко време. Мислимо да би било врло умесно, кад би се у будуће дневни ред детаљније излагао, и важнији предлози раније у листу износили, те би се тиме постигло то, да би се на скупштину доносила пречишћена мишљења о оним питањима, о којима се реч води, а не би се склапала на месту, где га треба готовог имати. Тиме би се време знатно уштедило, аи ток дебате био би и потпунији и прегледнији.

На завршетку да не прећутимо и једну

омашку одборову. Нама се чине да би.

требало за ову год. из двневнога реда, изоставити претрес потребних школских учила, и заменити га којом другом ствари, како би се до године уз овај претрес могла спремити ма и најскромнија изложба школских учила , која би, изнесена на углед, могла много припомоћи при самом претрссу њихову.

Ето то су наши погледи на важност и правац учитељске скупштине, додајући уз то још и то, да ће она одговорити своме задатку само онда, ако буде толико посећена, да допста буде прави израв снаге учитељске. Благодарећи ревности Гл. Одбора, створени су. врло згодни услови, да многи учитељи и с најскромнијим срествима могу на овај збор доћи, и сад је само на нама остало, да појмимо важност овога састанка,

з