Učitelj
одбор и главни одбор имали су па уму ниже основне школе, а не више.
Ризнић, Ја имам да кажем односно збирака, да у предлогу извештајног одбора ве стоји да се шаљу главном одбору, а међу том, има распис г. министра, да се шаљу министарству. Ја мислим да је незгодан начин да набављамо из околине што имамо и да шаљемо министарству, но да се шаљу онамо где их нема, а реткости они нама да даду. То је најбољи начин.
Петар Никетић. То је предвиђено у правилима дружинским и тамо стоји: да се прибирају збирке и шаљу главном одбору. То је имао главни одбор на уму, и мислио је да ве треба поново говорити.
Ђ. С. Којић. Односно набављања минералних збирки мислим да ћете се сви сложити, да умолимо г. министра да нареди, да поред учитеља прикупљају збирке и предавачи у гимназијама, јер учитељи неће моћи разликовати све, а на тај начин моћи ће се ин већа збирка саставити, и онда би имали спремније „аке. Разуме се, да им се за тај посао плати, Да је врло велика, тешкоћа предавати минералогију без минерала сваком је добро познато, с тога о том нећу говорити.
Ризнић. Имам да одговорим г. Никетићу, да истина по штатутима стоји да се прибирају збирке и шаљу гл. одбору, али наше удружење постоји три године, а за те три године није ништа набављено. Са сажаљењем морам констатовати, да се није набавило ништа.
Никола Стојановић. Г. Којић је казао да предавачи треба да прикупљају збирке с учитељима. Министар је издао распис да предавачи прибирају збирке, али предавачи што прикупе чуваће за себе, а неће давати другоме. Ми можемо г,г. предаваче да умолимо да нам класифицирају збирке наше.
Даље имам да одговорим г. Ризнићу, што вели да се главни одбор није састарао о прикупљању збирака. Учитељ. скупштина, и главни одбор ставили су себи у задатак да прибирају збирке и главни одбор то је покушао. Но извесна личност, коју сам ја
~ 0 | УК | го 67
АМАЛА Љ _ 7
[у А 7) ЛА ДМАУ.
301
молио да помогне главном одбору у прибирању изложбе, та личност, коју нећу овде да поменем, није хтела у томе да ме потпомогне. Ми учитељи опет слабо прибирамо збирке. Једини је Ризнић и г. Јовић, по коме је неки попа из Мајдан-Пека послао нешто збирака, донели су мало. Дакле не стоји да је главни одбор крив, Но кривица је до нас самих.
Катарина Петровићка. Г. Ризнићу имам да кажем да није кривица до главног одбора. Које што послао Није нико ништа послао, а мислим да не можете тражити од главног одбора да иде по Србији да прибира збирке.
Миханло Јовић. Умесна је замерка г. Ризнића главном одбору. Учитељи не знају шта је главном одбору потребно да шаље у остале крајеве Србије. Ја мислим да би требало да главни одбор нареди једнога човека да се бране за све то, и да он пише рецимо појединим својим друговима, шта да му набаве с Рудника, а другима из других крајева, и тако би могли саставити потпуне збирке. Ето н. пр. сад, и ја и г. Ризнић донели смо бакарну руду. Ми смо мислили да ћемо донети различно, али се тако потрефило, а боље би било, да сам ја набавио гвоздену руду, 4 он бакарну.
Ј. Д. Јовановић. Ја жалим, што се не слажем са г. Јовићем, јер не мислим, да је умесна замерка главном одбору г. Ризвића што нема тих учила. Кад се томе замера то се има замерити учитељству у опште. Ја мислим да главни одбор не треба сваки час да пискара с томе. То је ушло у наше штатуте, и ко хоће да врши дужност, тај нека донесе што има. Могло би се замерити главном одбору кад би му неко слао, па кад он не би примио, али кад учитељи нису слали, главни одбор није ништа ни радио. То је одговор Г. Јовићу и Ризнићу. Ми смо и мало пре казали, да су овим предлогом обухваћене само нише основне школе. Опет кажем учила основних школа нису обухваћена, | што су оне у почетку, има их врло мали, незнатан број, и за то смо сматрали, да. прво имамој а кад се буде извршила, пот=—
и
648.