Učitelj

Један екстрем изазивље други, а као што се зна, крајност ни једна не ваља! То је старо искуство. Безумно, несрећно неупотребљавање учебника неко време, изазвало је сада ову не мање штетну оповицију учебницима. Моји чланци у об. и 27. бр. „Учитеља“ од пр. гОд., полазећи од Факта да деца брзо заборављају — ишли су на то да ову крајност противних назора измире и свему своје место одреде. Наравно, ником ни на ум не пада да уведе старога „Шлендријана“ том са задавањем и „слишавањем “

са његовим лесковим асистен"томе су већ, Богу слава, сви наши учитељи на чисто. Свак се, по могућству труди да свој део принесе на олтар просвете, свога позива и своје —

У

заклеткве, У тим члавцима дата је права | мера свему: сменом, живом делу на- | „свој део.“

у школи;

господарећем месту у учебницима је одређена њихова потчињена вредност и употреба. Тамо је говорено и о вежбању и „развијању суђења вод деце“, које и писац. тако тражи, и одређено, колико лежи на учитељу, толико ни: учебнику, и да се први другим заменити не може и не сме. Ја не могу дакле поново цитирати све оно што је у два броја већ увело знатан простор. Коме је било до без предрасудног расуђења могао је бити на чисто. Ја не могу узети на себе ту удогу, да људе, који у својим оделитим наворима траже задовољства, покренем да јавно рекну: ми немамо право ! Толико ја не тражим од противника учебника., Али ја. тражим, да се, у интересу школе, деце, наставе, ода свему

ставе на првом,

(СВРШИЋЕ СЕ).

ај

ХРИШЋАНСКА НАУНА У ОСНОВНОЈ школи

(придог ЗА РЕОРГАНИЗАЦИЈУ ОСН. ШКОЛЕ)

(ОВРШЕТАН).

Рекосмо да би се могло моралисати чак и у Гимнастици. И може. Кад се у Хришћанској науци може рећи н. пр. како је то доказ да је Христос свемогући бог што се дискос (или путир) покрију платном („воздухом)“.) онда за то што се не би могло после гимнастике докле се деца одмарају, повести разговор о томе, снажи тело, човек буде здравији епособнији За рад, па како може да више користи, И

како гимнастика

како треба да користи себи и

ж Види «Богословље» стр. 90.

ближњима, 4% Може се дакле и ту

надовезати па моралисати.

ит. Џа кад се чаб и у гимнастици може надовезали. па моралисати, љану читанку “" Зар се ту не може 10 пута више моралних поука извести него из хришћ, науке. И на што онда признавати ту моћ само Хришћан. науци!

Ето вам примера како се може на-

шта да се рече за. Ва-

довезивати па моралисати. Може изгледати и смешно ово навртање и надовезивање ради моралисања али тако се врло често чини уз Хришћ. науку. Тако често чине они који оће морал да пре-