Učitelj

__49

Какав је шаров, а какав гаров ; Штап је обад ; Коњи су паметни; А какви су волови; Шта је угласто Р... рогљасто Р ; Авлија је широка; Да су добро очеткана ; Да се радо Богу моле; Дршће се од зиме; Шта је мољад 2 (Ваљда ради стиха). итд.

ТУ. Садржина чланака, у опште, така, је, да у њој нема скоро ни чега новог, ничега интересантног по ученике, Шта ће њима „Мајчино миловање,“ а шта ди ће им „Поздрави,“ кад су они свега тога, и сити и вични томе. Они су то слушали и слушају сваки дан код куће, у школи на улици и сваком другом месту. Каква посла имају „Бројеви“ у буквару, кад је то ствар аритметике, са којом се ученици занимају на другом месту, а не овде. Једном речи, који год чланак загледате, опазићете, да није за у буквар, а и оно, што би могло ући, то је местимице узи-

мато из старог буквара, па, удешавајући за овај нови, онакарађено.

Према томе, од свију 14. чланака, задр- |

жао бих само три: „Чиме шта радимо; Чиме се шта ради: како треба да се владају добра деца“, пошто се у њима поправе она места, која сам мало час, под Ш поменуо, 4 осталу празнину попунио бих оним што ученике највише занима, а то су; кратке песме, приче, басне и загонетке.

А.

Ове то требало би нарочито удесити тако, како би могло ући у буквар, а од свега тога, да буде наизменице по"један чланак рукописан и штампан, а штампани чланци да се штампају, опет наизмепце, разним врстама штампаних слова, која су у власти наше државне штампаре.

Осем свега досад реченог, замерам“ највише новоме буквару то, што је одвојио познавање штампаних слова, од рукописних, те је тиме створио један посао више, који у неколико одузима и време и место читанчици, коју на тај начин хотимице тера из 1. у П. разред. Ово раздвајање рукоппених и штампаних слова, није имало места у Срп. буквару, јер је срп буквица врло проста, разговетна и разумљива, а није тако много компликована ни у коме погледу, Као нпр. германска и др. Но, пошто је писац новог буквара, писац многих школеких књига „од плавог Дунава, до Црног мора“, то ми имамо права тражити од њега: да пам да бољи буквар, или да нам врати наш стари, да се још мало с њим послужимо, до боље прилике.

29. Декембар. 1887. г. Ћуприја.

Светов. Р. Јаношевић.

ПОЗДРАВИ 1У. УЧИТЕЉСКОЈ СКУПШТИНИ.

и ми

Александровац УчиТтЕЉСКОЈ скУПШТИНИ 77.

Београд.

Срећан вам рад, дај Боже, да радом вашим спремпите подмлатку нашем неисцрпљиве изворе за правилан и чврст темељ знању и васпитању.

ЈовиФ И. Петровић, | учитељ.

Врњци Учитељског скупштинн Београд. Нек вам је срећан започетак. Од ва-

шег сложног и разборитог рада очекује напретка цела земља.

Милан Убавкић.