Učitelj

Миг. Протић напомиње скупштини, да треба да узме пројект мањине у претрес, а не, да се разиђе не урадивши ништа.

Др. Марковић, је за то, да се ово огромно питање одложи за идућу скупштину, да се оба пројекта пошљу свима пододборима, који ће своје мишљење поднети Главном Одбору.

Ср. Лазаревић вели: да се из расположења скупштине види, да је вољна да се цела ствар одложи. Предлаже, да се из ередине скупштине изабере одбор од оне двојице и још неколико њих ншр., 8 а ако је то мало, онда 16 чланова. Тај одбор има се састати пре три недеље у Крагујевцу, имаће ло два динара дневнице, и дужан ће бити да изради све, што је скупштини потребно.

С. Аћимовић је за, свој пређашњи предлог и уверен је да би то било најбоље.

М. Чабрић. Одговара Лазаревићу, да није скупштина заморена, као што он вели. Предлаже. да се пређе на дебату о задатку школе и доћи ћемо до неког резултата. У осталом је и он за предлог да се изабере одбор, који ће ову ствар свестраније проштудирати.

Сав. Кучпарић је за. то да се узме у претрес пројект мањине, и пристаје, да се само пододборима на штудију пошљу оба пројекта. Мит. Протић увиђа, да се овде хоће да, унесе нешто друго, а не оно, што је одлучено на прошлим састанцима. Ми смо се журили да пројект штампамо, а сада неки хоће, да се ствар одложи. — Признаје, да је питање замашно, но кпак може се ући у специјалну дебату и утврдити поједина начела у овом пројекту или обратно.

_П. Никетић слаже се ес Протићем, и за то је, да са уђе одмах у специјалну дебату, јер скупштина није апсолутно ништа урадила. АД. Мелентијевић слаже се с предговорником, но за то је, да се решења после специјалне дебате пошљу пододборима.

Ђ. Ивковић: мишљења је, да целу реорганизацију треба поделити на партије, па онда изабрати онолико одбора колико бу-

538.

де партија у пројекту, тако да један одбор ради искључиво на реорг. неставних предмета, други на школској управи итд.

РВ. Љешевић није за то, да се улази. у специјалну дебату пројекта, јер и мањина, одборска није на чисто с њим. Слаже се и препоручује скушитини предлог С. Аћимовића. М. Рашковић опомиње скупштину да је неспремна за сада за дебату, но да питање одложи и пошље пододборима на чистилиште, који ће имати у виду начела, исказана у пројекту мањине.

Др. Марковић је да се одложи дебата о пројекту, пошто ће се много чланова сутра, а најдаље прексутра разићи.

'М. Станојевић, одбија. од скупштине прекор Никетићев, да скупштина није ништа урадила. Слаже се с предлогом (О. Аћимовића. ;

ЏШутниковић одсудно тражи, да скупштина уђе у дебату, јер није ништа до сада.

по овој ствари урадила ___Ник. Поповић објашњава да не треба

узимати у обзир то тледиште, као да је радња наше учит. скупштине званична, и да се нека питања морају Формално свршити. Ово је чист договор о школским питањима, и пошто се после говора донесу извесне одлуке онда се сматра да је скупштина, извршила своју задаћу. Не треба узимати у обзир ни то кад би се оствариле оне одлуке, које би учитељска скупштина донела. Учит, скупштина треба да после договарања донесе онаке одлуке, које би биле корисне по народно образовање. Мишљења је да треба прећи одмах на претрес одељака у нацрту мањине одборске.

Грујица Протић најодсудније устаје за, то, да скупштина одмах уђе у дебату, јер би се иначе обрукади кад би се разишли не урадив ништа,

Председник ставља на решевање, да ли да се улази у специјалну дебату одвојеног мишљења.

Скупштина решава да се специјално говори о одвојеном мишљењу.

Изв. Мих. Протић чита први одељак из одвојеног мишљења. мањине, који говори