Učitelj

да се „Мала Србадија“ не може издржавати од претплате, обуставиће даље излажење листа, и о томе известити прву учи: тељску скупштину, која се буде састала.

— одмор -— После одмора —

ПРЕДСЕДАВАО Јанко Кара-Матић.

Преседник ставља до знања скупштини, да је по савету неколико чланова скушиштине молио Управника Народн. Позоришта да он још док трају састанци учит. скупштине нареди престављање „Немање“, који је толико сензације произвео. Но Г. Управник је изволео одговорити својим писмом, које председник прочита скупштини, да са комад „Немања“ пе може давати, из разлога са свим оправданих, но Г, Управник је вољан да нареди представљање комада : „Ђурађ Бранковић“, који је такође историјске садржине. — Улавнице ће добити бесплатно сви чланови учитељеск. удруже_ња. Представа ће бити у Џетак у вече 7-ог ов. месеца. Скушнитина се одазва са, „хвала“ и „ивео“.

да овим су читани разни предлози, о којима је извештајни одбор донео своју одлуку. Тако:

Изс. Ђ. Којић чита мишљење извешт. одбора о продужнм школама, да се умоли Г. Министар проевете, да не наређује ове школске године отварање продушних школа, да изволи првој народ. скупштини предложити да се оне са свим укину.

Скупштина усваја мишљење изв. одбора.

Изв. Ђ. Којић чита мишљење изв. одбора о предлогу Радула Вељовића и другова да се у истечним крагевима наше 0таџбине постављају најспремнији учитељи, — и го, да се орај предлог усвоји и да се умоли Г. Министар да при размештају учитеља има на уму поменуте крајеве наше отаџбине, те да онамо одређује што спремније учитеље.

Скупштина усваја мишљење изв. одбора.

Изв. Ђ. Којић чита мишљење изв, одо предлогу Недељка Игњатовића и Савка, Кучпарића да се умоли Г. Мин, просвете

за решење о томе, да се и у случајевима, епидемије (кад се не добије оцена) тумачи онако распис Г. Министра проев. који је донет услед неоцењивања због ратних прилика. — Одбор је мишљења да се преко овог предлога пређе на дневни ред.

Недељко Игњатовић брани свој предлог и наводи случај једнога његова друга, у чијој је школи владала епидемична болест како исти није оцењен већ одбијен у министарству, пошто је члан закона о учитељским платама неправилно протумачен, Мисли да распис Г. Министра треба да важи и за овакве случајеве.

Изв. Ђ. Којић вели да је последњи распис који је садашњи Г. Миннстар просвете издао протумачен тако да он важи и за те случајеке које предлагач предлаже.

Дим. Мелентијевић мисли да би ваљало примити овај предлод Н. Игњатовића а при том још умолити Г. Министра просвете, да о овој ствари поднесе измене у закону о учитељским платама пред вдућу народну скупштину.

М. Чабрић се чуди, како су могла оба Министра просвете различно тумачити ову ствар, кад је она по себи јасна. И ако су, вели, оба професори легике опет се нису могли сложити у логици, но опет му се чини

"да је боља логика Г. Министра Васиљевића.

АД. Путниковић је мишљена да ово питање има везе са питањем о реорганизацији основних школа, и да тамо треба то унети, а сада да се преко овога питања пређе на дневни ред.

Председник ставља, ово питање на решавање. Скупштина решава да се предлог Недељка Игњатовића одбаци.

да овим се прешло на дебату о пројекту мањине за реорганизадију осн. школа.

Арса Пантић вели: да смо се овде скупили, да о томе питању решавамо, но пошто је већ доцкан, не можемо ствар потпуно извести. Предлаже, да се ово питање одложи пи да се из сваког округа изабере по један учитељ — да се, дакле изабере један одбор, који ће то израдити према 060јим пројектима, и поднети идућој секупштини .