Učitelj

ручни рад, + И за Пољску привреду, која се сада у вишој школи 2

цртањем на табли учи, требало би установити школске башле и

умолити Господина уМинистра да учини што треба, да се ово што

пре изведе.

МИ. Геометријски облици.“

У вишој основној школи овај је предмет потребан, а и програм из њега није тако велики, да би се морао скраћивати.

МИ. Цртање.

Из данашњег програма доиста, би требало избацити повлачење правих и кривих црта и цртање углова и троуглова, већ место тога узети перспективпо цртање с природе, у најпростијем; облику, цртајући најпре најпростије, па по томи сложеније предмете.

У вишој основној школи могло би, уз геометријске облике, доћи и зеометријско цртање, које је важно за многе наше занате.

1Х. Краснопис.

Учитељска би скупштина за овај нредмет могла рећи, да је депо писање важан предмет у основној настави, и да би требало што више пажње обратити, на правилно, лепо и брво писање.

__Х. Певање. “7

Певање не би требало ограничавати нарочитим песмама, већ оставити учитељу да их сам бира. Песме треба да су народне, а не вештачке, и да се бирају, колико је могуће, оне песме, које се певају у оној околини, где се школа налази. Нотно певањећтребало би, дакле, из основне школе са свим искључити.)

Од црквеног певања за основну би школу требало задржати одговарање на. литургији, и то у нижим разредима мање и лакше песмице, а у вишим веће и теже.

Х!. Гимнастика.

У прва три разреда требало би гимнастику тако распоредити, да у свима задрже карактер дечијих игара. Војено вежбање и рад ~