Učitelj

52

вају. Тек у ТУ. би се разреду могла изучити цела краљевина Србија, с додатком осталих српски земаља у краћем прегледу.

У вишој основној школи требало би изучавати Балканско полуострво с Европом и осталим деловима света, и то све краће п површније, што се од суседних земаља одмиче. |

У. Историја.

Нема ни једнога предмета у целој основној школи, да се својом опширношћу толико истакао, као Историја српскога народа. Учи тељска би Скупштина требала да потврди, да се, због те велаке | опширности, не науче ни нијнужније ствари из овога предмета, и да би за то требало ону грађу из програма за овај предмет тако. распоредити, да нова изтораја буде глазна, а стара да се пређе у: краћем прегледу, али и једна и друга у биографском облику.

Ако би остала данашња виша основна школа, онда би се њој могла изучити целокупна историја српског народа у У. разред а за УП. разред могле би се узети неколике најважније биографаје из словенских парода и уз то још најглавније историјске моменте“ из историје „опште. 1

Све учебнике за овај предмет требало бл што пре израдити.

у У!. Познавање природе.

Напрод је речено, да се извештајни одбор није сложио с Главним“ Одбором у томе. да се овај предмет из основне школе са сви Г истисне, а неправилно предавање овога предмета по основним шко-“ лама не може никако послужити као разлог, да се он у основно; школи никако и не учи, јер би се пскључењем тога предмета из бацило најбоље средство за вежбање чула и за очигледност у настави, што је основ мод“рној педагогији. Скупштина би, дакле, требала, само да потврди сувишну опшарност из овога предмета и да се изјави да ће довољло бити, ако се из јестатвечице Џунесу у програм“ само најважнилји типови. На овом би се месту могла изјавити и жеља да би свака осповна шхола требала да има зблрке од свију оних“ биљака и милерала, који би се у програм унели. ;

Исто би тако требало у вишој основној школи свести Физику на најглавније природне појаве, а из Хемаје узегл само најважниј ствари из хемијске технологије.

За неговање оних биљака, које се у остловној школи уче, за“ чоћарство и повртарство, које би јуза сваку школу служило као