Učitelj

>

се може овоме наћи примера пи у другом свету. Свуда се тражи материјална награда, свуда је материјална награда главни покретач у раду. Овоме се нема шта, замерити у свету, где постоји огромна читатељска публика, где су приходи тако велики, даје могуће сваки рад наградити, Али, како да се на то ослањамо ми Срби, који смо у свему "сиромашни, који тек стварамо читатељску публику! Ако бисмо пошли за материјалним наградама у оваквим предузећима, ми бисмо врло брзо пропали. Предлагало се да и «Учитељ» буде један извор за хонораре, али тај се предлог није могао примити, јер се назирао гроб «Учитеља« у врло блиској будућности. Тим предлозима циљало се на боље радове, а заборавља. ло се, даби неколико добро плаћених бољих радова врло брзо одзвонили «Учите ељу«. Кад се почне награђивати рад, онда се то мора непрестано чинити, јер7што би Петар радио бесплатно кад се Павле награђује! Али шта ће бити кад се каса исцрпе, кад се каже нема7 'Хоће ли се тада хонорарни писци повратити у патриотске писце; Ми јако сумњамо. Са престанком хонорисања престао би и «Учитељ» Онда би свако рекао: «Редакција «Учитеља» упропастила је «Учитеља».... За ово има много примера у нас. Колико је у нас листова угинулочсамо с тога, што су људи, који су радили на њему, и листи идеју сматрали каб обична средства за свој живот :'

Узимајући у обзир све ово, чланови Редакционог Одбора листа «Учитеља»,; увидели су, даје несравњено боље да лист «Учитељ» што дуже живи, па ма се врло лагано унапређивао, него да заблиста са неколико хонорисаних чланака, па да се одмах за тим угаси. Још дуго има, «Учитељ» да црпе свој живот из патриотизма, и с тога ми на патриотизам и даље апелујемо.

Не само да смо убеђени да је патриотизам источник живота листа «Учитеља», већ тако.исто уверени смо и то, да се осећањима патриотизма може учинити п један