Učitelj

15

Ну може се учинити, да се штетан уплив казне сведе на минимум. Првису услови за ово: што ређе, што одмереније и што савесније кажњавање. Сем овога врло је нужно да казна буде неминовна за свако дете, јеру противном случају развија се у кажњених мржња, према. учитељу и према друговима, којима се гледа кроз прсте.

Учитељи желе, да Физичким казнама изазову пажњу ученика. Они хоће, а то и морају желети, телесну дисциплину по што по то. Скрштене руке, усправљено седење, фиксиран поглед, — то су символи «ваљане» дисциплине. Где је дух у томе моменту, о томе се мало води рачуна. Али, кад се не би овако радило, било би јоши горе. Школа је конгломерат разних природа и карактера. Немогуће је све те природе свести на једну, нити има, волшебног педагошког штапића, којим би се могла чу деса стварати.

етан ћу ја Сао њу чв"