Učitelj
О НАДЗОРУ
(КАКВИМ БИ СЕ НАДЗОРОМ ОСМОВНА НАСТАВА и њЕМИ МАСТАВМИЦИ УНАПРЕДИЛИ И УСАВРШИЛИ).
фес
Драги другови,
Сваки од вас зна, како се целе године сваки наставник са. својим ученицима у својој школи мучи; сваки се сећа са каквим страхопоштовањем дочекује и испраћа ревизора; сваки се сећа каква се питања потржу после испита, кад се двоје или троје састану, и на послетку, сваки од вас зна, како се на та питања одговара. Одговара се, као што знате, двојако: задовољници с нестрпељивим, радосним и узвишеним гласом одговарају : добио сам оволико или онолико, а незадовољници, стидљивим и жалосним, тако рећи, мрзи их да говоре о томе. То се тако пита и одговара највише једно месец дана после испита, а после све ређе и ређе. Па кад се толико о ревизији разговара, и кад она свакога занима, и кад јој се даје велика важност, онда и ми учитељи требамо тим више 0 њој водити рачуна и гледати да се што више усаврши. За то сам и ја на овом данашњем, учитељском збору, узео, да расправим, у колико је могуће, ову тему: »Каквим би се надзором основна. настава и њени наставници унапредили и усавршили. «
Али пре, него што о њој почнем говорити, дужан сам нешто напоменути „о данашњим ревизорима и њиовим оценама,“ Дакле.
ЊЕ
Ревизори, Да би се на крају сваке школске године оценио рад и успех учитељски у настави, постављају се ревизори, који су понајвише професори, или кандидати професорски из гимназија, и реалака, ретко професори учитељске школе, а најређе учитељи (а, прошле године ни један), који су, тако и мајстори своје радње.
Готово сваком пада у очи, што се за тај посао постављају људи ИЗ другог позива, који су неспособни, невешти и невични