Učitelj

481

одређивали специФичну тежину, кад и сами нисте знали, шта је то, Бог ће вас свети знати. Ви би можда покушали, да доказујете да ово није истина, што ја велим, али за несрећу вашу то нећете моћи учинити, јер је и ваш присни пријатељ г. Јестровић спазио да сте ви погрешно о томе ђаке учили. Г. Јестровић спазио је то, јер се ваше погрешно предавање о специФф. тежини није подударало са његовим такође погрешним знањем о тој тежини, па је мислио да он то зна, а ви да не знате, и повео је о томе говор после испита, где сам га ја у присуству учитеља и грађана, који беху код вас на испиту обавестио о тој ствари, и показао му, да је и његово знање и ваше предавање о томе погрешно.

Сада ћемо даље.

Вати ђаци г. Милошевићу, о равнотежи обешених тела, говоре, да правилно тело треба обесити у средини, па да будеу равнотежи, а неправилно за дебљи крај. МИ ви мислите, да је то тако, јер нисте овакве одговоре ђачке исправљали. Види се, да сте баш све, онако како ви велите, најпрактичније експериментисали, само што су касапи од вас практичнији, јер они не обесе за ченгел бут за дебљи крај.

Када се г. Милошевићу овоме дода механично рачунање у вашој школи, као на пр. кад се разломком дели, преокрени делитеља, па множи, без да ђаци разуму за што то, онда се прилична количина има да одбија од ваше одличности, а ко зна, колико би се још морало одбијати, да је случајно било више времена за испитивање из природних и математичких наука. Да би се имало само одбијати а никако додавати, лепо се види из наведених примера.

У овај рачун г. Милошевићу није ушло сљедеће: На испиту код вас било је питање о расељењу Финичана и како је варош Картагена постала. Ђаци у место, да одговарају на ово питање, причају о пуничким ратовима, и ви сте их помагали у том причању са уверењем, да је то одговор на питање, како је постала варош Картагена2 После вашег испита и о овоме било је говора са учитељима, и то нећете моћи одрицати.

Поред свега овога, ја сам вам дао четири, али ми је дужност ревизорска налагала да у извештају наговестим, како су, према материјалу прописаним програмом за виту основну школу, потребпе јаче наставничке снаге, него што је ваша, па сам то и учинио једино у интересу напретка српске омладине.

Оволико, овом приликом потребно ми је било, да изнесем, те да одбијем оно, што би зар но неки читаоц и поверовао г. Мило-