Učitelj
107
Ко (је тој2 Џобратим — то је 1 падеж.
Од кога (си искао перо) г Побратима — то је П падеж.
Коме (си дао књигуј2 Побратиму — то је ПГ падеж.
Кога (си видео) 2 Побратима — ГУ падеж.
дови! Побратиме — УМ падеж.
С ким (си дошао до школеј% Побратимом — УГ падеж.
О коме (говоримо) 2 Побратиму — УП падеж.
Колико падежа имају именице у једнини 2
Децо! Казали смо, да именице стоје у једнини, кад се говори о једном лицу, једној ствари. А кад се говори за више једнаких лица и ствари — онда се вели, да именица стоји у множини.
Шта сам казао% Ти' Ти! Ти!
Кад стоји именица у једнини 2
Кад стоји именица у множини 2
Колико имају именице падежа у једнини 2
Као год што се именице могу промењивати у ! падежа у множини тако се исто могу промењивати и у 7 падежа у множини. До сад смо промењивали неке именице у једнини, а сад ћемомпу множини. Једнина и множина каже се: број.
У ком смо броју до сад променњивали именнцу суседг У једнини,“
Прочитај прву реченицу, Миливоје !
У коме броју стоји ова реченица» „У једнини,“
Кажи ти ту целу реченицу у множини !
»Д0 наших кућа станују суседи,“
Шта је Миливоје казао2
Ко станује до наших кућа2 „Суседи.“
Шта сам титао% „Ко станује до наших кућа“.
Којом сам речју питао „Речју кос.
Којом је он речју одговорио 2 „Речју суседи.»
У ком броју стоји та реч суседи — у једнини или множини 2
Зашто 2 —
да који се оно падеж у једнини употребљује питање ког уза 1 падеж,“
Па треба ли које друго питање да дође именица у [ падеж у множини 2 „Не треба,“
Запамтите : На питање ко долази именица у [ падеж једнине и у [ падеж множине.
Шта сам казао: Ти! Ти! Ти!
· Овако исто радити и код осталих реченица —: па после прибележити ова питања на табли и казати, да их деца препишу и науче које је питање и за који падеж.