Učitelj

129

да буде прегажен РЕРМЕНОМ и да се суб ПОД теретом рђаве си-

стеме и великог физичког и умног рада. Да би верније представио школске неприлике са наставним програмом, читноци ће допустити, да у неколико речи испричам,

какав сам успех затекао у једној школи, и како сам радио те сам по могућству, од неприлика створио приближно редовне прилике. · Износим ово не зато да мој поступак свима препоручим, већ зато, да покажем, и онима који не знају, са каквим се тегобама бори учитељ неподељене школе.

Дакле, на посао !

Премештеп сам био једпе године, рецимо, из Коле МЕ Одмах. се станем впремати за пути 5. Септембра стигнем у Ц. Мога предходника нисам затекао, јер се бете још на чедељу дана пре мога доласка одселио. И боље! Непријатно је то разговарати са 3080ком, који би морао црвенити, кад би му сету очи избројале његове. мане и неправилности у раду.

Чим сам се сместио, отпочном рад -у школи. Какав рад Про-' пштивање "Ђака о ономе што су морала учити кад се редовно радило. За тим испитивање метода, којим су, оно што знају, научили. Ево шта сам нашао ! : | Да

Моји ђаци (Ш. и ТУ. разредај готово сви понављају разред. | „Трећаци«. читају по слоговима, а «четвртаци“ натежу, сваки час повраћају се на изговорену реч. Ах, па какав нагласак у читању! Као читање псалама у цркви! Ни мало не мисле о садржипи опога што читају. Приповедање прочитано“ одељка то су шпанска села за њих. |

Писање је касу !. разреду. Не уме по неки свако слово правилно да напаше. Правописних погрешака „тма темљ“ Први пропис који су ми написали, вредно је било чувати као рет:ост 'немарљивости и погрештнога рада. | а |

Из граматике внали су само. казивати кратке речеџице, и растављати исте на речи. У оба равреда нико није могао разликовати речи по значењу. ма да су бесмислено! изговарали : ИН > „придев, 8 „глагол. Н · :

„Трећаци“ су знали да рачунају у обиму. броја 10 ито само усмено, а »четвртаци» до 20. Дукат има +0 гроша; · месец има 20: дана, то су највећи одговори.

Из земљоџиса, мознавања природе, словенског језика, историје. као да није ништа ни предавано, Ј9р деца, те предмете знају само.

Мер Е: = УЧИТЕЉУ | 0; 9