Učitelj

103

задатак школског одбора, који му је законом о основ. школама опредељен. За

Радња школског одбора, креће се од прилике у овим границама :

1. Он води бригу, да се рад у школи не омета. или прекида, било немарљивошћу наставниковом с једне, или недолажењем ђака у школу с друге стране. Све пак чини, чиме би олакшао наставу у школи.

П. Води бригу о самој школској згради, односно учионици и свима њеним потребама и намирницама.

Ш. За све ово и друго, у колико је потреби, преписује се са свима властима као самостално надлештво.

Сву радњу школског одбора сводимо на троје, да не бисмо побројали чланове из школског закона, којима је обележен делокруг његов. Јамачно ће се наћи још који члан, који се неће моћи строго подвести под ове. три тачке, али свакојако је вредност његова подређеног значаја.

Као што се види, радња је школског одбора такве прпроде, да се њоме условљава живот и напредак шкодин; с тога је та радња и пре овог закона обављана, само од разних фактора, а највише од школског стара-. теља. Поменутим законом, сав је тај посао усредсређен у школском одбору.

Да би се млађи наставници упознали са радом пређашњих школских старешина, аи да бисмо тај рад могли упоредити са радњом данашњих школских одбора, те у неколико проценити значај једне и друге установе, ми ћемо овде у кратким потезима изнети живот школин, којим је она живела пре данашњег закона

По закону о устројству школа од 1863. год. свака школека општина бирала је по једно лице за школског старатеља које је среска власт потврђивала. Расписом министарским, од !6 Септмбра исте године, дужан је био старатељ бринути се за све материјалне потребе школине; а у колико он не би могао неку потребу под-