Učitelj

283

у доцнијим свескама „Учитеља» Ако је оступање велико, онда треба игру наново описати.

Шаљем неколико игара, које сам ја крикупио и описао, „Учитељу» на штампање, онаке како сам их пре 7 година био спремио за јавност — и тиме отварам ову рубрику Дечије игре,» у нади, даће се за њу наћи доста, ревносних радника.

Ја сам сваку моју игру поделио на три дела. У првоме су предходне напомене о игралишту, играчима, нужним стварима за игру, и времену кад се игра игра. У другоме је ток саме игре. У трећем је искуство, карактеристика, и користим штете од игре. Она прва два дела су суштаствени делови. Онај трећи изгледаће многоме излишан Али није. Мени се баш чини, да би без. њега био опис игре непотпун. Но овај трећи део моћи ће да допише само онај, који је игру добро проупио. Ја мислим, да он не треба да изостане ни код једног скупљача.

СЕТ

Прибележио у Третенику (окр. крушевачки), и Крагујевцу).

-

За ову игру треба доста простора — 40 до 20 корака дужине, а нешто мало мање ширине. Место мора да је равно, без шибља, али и без прашине. — Играју је највише одрасли а мање

неодраслији, и измешани. Ова се игра Пгра само са више друш-

тва; са мање од 6 њих скоро је немогуће је играти, и могу је ит= рати и 50 њих ; најугоднија се игра са 16 до 20 другова; треба, да је паран број играча. — За ову игру треба лопта и машка Машнка је дрво, дуго пола метра, с једнога краја обло, за држање у руци, с другога мало по шиљеи пљоснато, за поткачивање лопте. — Ова се игра Игра с пролећа, у лето, и с јесени; највише пак с пролећа и с јесени, јер лети смеће врућина, и то целега пролећа, а у јесен више при измаку, кад већ попусти игра с орасима.

| ж

Прво се на једном крају игралишта одреди мета одакле ће да се бежи, а на другом крају мета докле ће да се бежи. За 2 до 8 корака иза мете, одакле ће да се бежи, а у десно (окренув се ли дем к мети, докле ће да се бежи) за језно 10 корака, одреди се