Učitelj
0 365 ваопитавања деце и у знању њиховом услед учења у лепоме писању. Развијање осећања у деци, може се рећи, важно је као и развијање осећаја Човека видимо пу животу друштвеном, а не у усамљеном, а за друштвени живот треба осећања Писање, нарочито лепота у пи„сању. даје нам добар материјал за развијање ма и извесних осећања, а још не треба, да губимо из вида, да је лепота у писању скопчана с практичношћу. Може ли још ко да помисли, да писање није од огромне практичне важности ' —
Овако бацив поглед на слества писања, како ли изгледају они, који св руководе у горе наведеним разлозима, који руководе у настави у писању : — Још жалоснији изгледају наши ревизори у томе, што се наставе у писању тиче; наши ревизори слабо данас обраћају пажњу како је писање и како је текло, ко веле, па то је споредна ствар !
Све ово рекосмо с тога, што је данас тако рђаво мишљење о настави у писању, да чим се угледа какав покушај у писању о овоме, одма могу стотинама њих рећи: «хм! о писању ми пише !>»
Сад ево како је распоређена настава, у писању код нас икака су јој срества при руци ради њеног успеха, а после да дамо наше мишљење о тој настави и о срествима (прописима и прописницима) њеним — код нас.
У [. разреду припрема за писање слова, а после писање по приписима од Бр. ! па до 9 (овде рачунамо и Бр. 9) Бројеви 1, 9,3, 4; садрже само мала слова, а бројеви: 6, 7 и 8 садрже писање великих слова. Поступност је овака: било мала, било велика пишу се у главноме посебице, па после у речима. Ово је сушгина у поступности. Број 9. пак придат је као ради пробе, да деца пишу на пропису, у коме су приметно уже линије нарочито од првога, броја.
П. разред писање по прописима од Бр. 6 па до 11. Овде се, дакле, остављају прописи са малим словима.