Učitelj
366
Бројеви 9 и 10 имају једнако уске линије, а Бр. !! има још уже линије. :
У Ш. разреду писање окушава, да је слободније, јер се тражи, да се пише између две уске линије ипо једној, али као ради контролисања овога проред другога има и лепо писање у понављању писанога по про-. писима Бр. 1 до 11. |
У ТУ. у главноме као у Ш. са нарочитим нагласком на брзо и ситно писање.)
Овим се по нашим програму за основну наставу завршава настава у писању. Е
За наставу у писању имамо, као главно срество прописе свега бројева 11. Пет првих бројева садрже мала слова. Од ових три прва броја мала слова, која не прелазе преко две линије, а број 4 слова, која прелазе на ниже преко две линије и број 5 — слова, која прелазе на више преко две линије. Крупноћа је слова таман, а и за поступно развијање руке у писању бројевима 6, Ти 8 пишу се велика слова. Но овде имамо, да замеримо, да су слова: ћ,ђ, ч, Ф, ] и о цивраста, удешена како не треба, како није нужно, како више смета лепоти у писању ; лепота не састоји се у циФрању..... Број 9, 10 су као поље, на коме, да се чини примена стеченога. из досадањег и као окушај за ситније писање, а број 11 служи за прави прелаз на ситно писање.)
Главна тешкоћа у изради прописа за основну школу у овим бројевима види се, да је савладана. Бацив овако поглед на ове прописе, а узев у рачун, на шта се писало пре 10 година и у времену оних «старих учитеља,»
5 За мене, и за свакога, који хоће да је учитељ, млого би боље било, да су г. г. професори учитељ. школе, кад смо севршавајући упит, школу !882. године полагали писмени испит из. Педагогије — одвадили каку партију из посматрајућег програма и дали нам на оне „ а не да испитујемо Канто-Лапласову теорију.
2) По свима прописима има косих линије у тачкицама, које упуЂЋују; да се складно косо пише,