Učitelj

ОСВОЈИ 19

Професорска Скупштина. — 8. 9. и 10 августа ове год. била је у Београду скупштина професорског друштва. Рад ове скупштине био је врло обилат, јер на њој је расправљано 19 разних питања из науке и наставе. За свако питање по 1 проф, написао је био расправу, која је на збору читана, а после о томе дебата вођена. Неке расправе су читане пред целом скупштином, а неке у одељцима: природно-математичком и историско-»илодошког. Пред целом скупшвином читане су ове расправе и од ових проф: О васпитању у средњим школама. од Ж. Живановића; О испиту зрелости од М Живковића; О заједничкој настави мушке и жен. деце у сред. шк. од Р. Кандића; О проф. испитима од 'Ж. Симића; О гимназиској методици од М. Шевића; О ученичким оценама од М. Вујковића, — У природно математичкој секцији: Основи теорије одредница (детерминаната) у гимн. од С. Ј. Стојковића ; Једно питање из геомет. анализе у сред. ши. од 6. Давидовића: О училима за природне науке у сред. шк. од Бор. Тодоровића, — У секцији историско-Филолошкој: Општа историја у нашим зимн. од С. Ловчевића; Распоред географског материјала у ниоој зимн. од 6. Антоновића ; Сраски језик у нашим средњим шк. од М. Иванића.

Приликом дебате о срп. језику, неки су доказивали да је слабом успеху из овог предмете у гимназији кривица до осн, школе и до програма (нарочито новог) који хоће у осн. школи толико да скучи граматику(ђ, да проф. у гимн. не могу постићи довољан успех. Алису други одбили ово, наводећи да је основној школи доста и оно, што јој је одрећено из овог предмета.

Ми смо захвални онима проф. који су били овог другог мишљења и одбили непаде на осн, школу. Чудо нам је како неки про. хоће за недовољан успех да криве оне, који имају да раде с мањом децом, с великим бројем деце, често с Ајразреда и да предају 10—15 предмета; а скидају одговорност за недовољан успех у срп. јез. у гимн, с оних, који имају одраслију децу, који предају само 1 или највише неколико предмета, који мање часова имају и који располажу већом спремом из овог предмета.

Прилпком расправе о гимназиској методици изнео је писац расправе, сем осталога и то, да је и професорима нужно педагошко знање и да би на Вел. школи требало завести сталну катедру педагогије. Неки су тврдили да Вел. школа има катедру педагогије. али су други на то додали, да то постоји само на артији (у закону), а да се у ствари педагогија данас не предаје на нашој Вел. школи, На крају је усвојено мишљење: да је и наставницима гимназије потребно педагошко знање. Тиме је потврђено да. је педагошко знање потребно и наставнику мале и наставнику велике деце.

Д.

Свештеничка скупштина. — 19. августа ове год. била је у Крагујевцу свештеничка скупштина. Поред других питања, које је ова скуп. расправљала, изнето је било и питање о предавању хрилићанске науке у