Učitelj

462, УРЕДНИШТВУ „УЧИТЕЉА“

да се појми поезија, библије. Више пута сам имао прилике да видим, како

је рђав и неразумљив језик сметао разумевању; смисла библијског. Пера- | вумљиве речи, као: „роб, пучина, поправио“ и т. д. памте се са догађа-

јима, али задржавају ученикову пажњу на се и служе им као видне тачке,

по којима се управљају у причању.

Врло често ученик говори сам зато, да употреби неку реч која му се допада, али нема оне простоте да усвоји само једну садржину. Приметио сам, како ученици из других школа мање или никако не знају ва лепоту библијских прича, јер им је та способност уништена учитељевим методом, да морају све по лекцијама на изуст научити, Ови су ученици својим примером рђаво утицали на млађе своје другове, те су и они усвајали лоше изразе из кратке црквене историје. Преко ових штетних књижица пренесене су лоше приче библијске и у народ, те ученици доносе често од куће са собом самовољне легенде о створењу света, Адама и о упрекрасном Јовифу.< Такви ученици не могу осећати оно, што осећају свежи ученици, који први пут слушају библију, и не дишући хватају сваку реч, мислећи, да ће им се показати сва светска мудрост.

Ја сам предавао и: предајем црквену историју само по библији, и сматрам, да је свако друкчије предавање штетно.

Пови завет се учи у нашој школи по еванђељу и после га ученици пишу у књижице.

Пови завет се лошије памти и за то тражи чешћа понављања.

(НАСТАВИЋЕ СЕ).

указао

УРЕДНИШТВУ „УЧИТЕЉА.“

мале

У свесци за јануар ове године изишла је у «Учитељу расправица г. М. Ј. под насловом: «Зимње и летње школе.»

Г. М. Ј. написао је овај чланак поводом два питања г. министра просвете; прво је питање: шта се може учинити за утврђење и унапређење изученога у основној школи код оних ученика, који не продуже школовање; а друго је: Шта се може учинити за раширење писмености тамо, где се са којих год разлога не може отворити редовна основна школа:

Одговарајући на ова шштања г. М. Ј. вели, да би се најбоље учинило, «ако би се на место оваке основне школе, као што је сада, завела виша и нижа основна школа, или школа „летњег пи зимњег течаја,»