Učitelj

МЕТОДИЧКЕ ПРИМЕДБЕ 205.

|) да се види како се у ошште ради у нашим школама ;

9) да се покажу бар најважније мане и недостаци у настави и васпитању, и

3( да се да упуство како то треба поправити.

И по себи се разуме, да се свака, овде изнета примедба, не односи на сваку школу и па сваког учитеља. И по ономе, што је напред речено, види се: да иу учитељству, као иу свакој другој струци, има добрих и лоших; који раде и који не раде; који знаду и који не знаду; који читају и који не читају; који греше више, и који греше мање. У једној се школи. греши у једној ствари, а у другој у другом нечему. Али тек има повише врло крупних методичких погрешака, које сам приметио скоро код свију учитеља у већој или мањој мери. И то ме је потпуно уверило. да још и данас има млого принципалних методичких ствари и правила, која су први услов за ваљаност и наставе и васпитања, а која још нису ушла у нашу основну школу. Старао сам се, да се такве ствари овде јаче истакнуи. опширније изложе, Друге погрешке, опет, налазите само код неспремних и нерадних учитеља-ица. Али уошите се може рећи, да већина овде изнетих примедаба важи за већину школа, које · сам ја прегледао

Можда ће пасти у очи, што се овде понегде наводе и врло ситне и елементарне ствари из Методике, у којима многи учитељи греше, а за које би човек. судећи по оценама, мислио, да од таких погрешака данас ни спомена нема у нашој основ. школи. Али, кад се узму у обзир напред поменуте прилике, у којима је досада радио наш учитељ и још томе се дода, да оцена учутељева више казује и слика прилике, под којима је те године учитељ радио, по ваљаности и апсолутни успех у настави и васпитању, онда је и ово са свим разумљиво. Међутим, . баш те ситније погрешке, кад се целе године понављају могу осујетити успех. И само њих исправити у свима школама, било би од приметнога утицаја на цео васпитни и наставни рад у основ. школи.

Сад прелазимо на излагање и поправљање методичких погрешака у сваком наставном предмету посебице.

(НАСТАВИЋЕ СЕ).

прве фри ве