Učitelj

Ш УПОТРЕБА ТАЧКЕ И ВЕЛИКИХ СЛОВА У ПИСАЊУ.

ПРЕДАВАЊЕ ИЗ СРПСКОГ ЈЕЗИКА ЗА ТУ РАЗРЕД.

Кажи неколико речи, које означавају имена ствари! — (Сто, клупа, пећ, перо, држаља, нож, школа, кућа, црква; коњ, во, овца, славуј, врана и 1. Д.). |

Кажи ти неколико речи, које означавају имена лица! — (Човек, ђак, учитељ, сељак, трговац, краљ, краљица, свештеник, Марко, Перо, Анђа и т. дД.)

СОмисли нешто за сто и кажи! — Сто је раван и четвртаст. – Кажи нешто за пећ! — Пећ је црна. — СОмивли што год о прозору, и кажи! — Прозор је провидан. — Кажи што о коњу! Коњ је домаћа животиња. — Реци ти што за човека! — Човек је најпаметнији створ на земљи. — Кажи што за Србе! — Срби су племена словенског. Кажи ти што за ђаке! — Ђаци мопају све старије слушати и поштовати. — Све ове реченице да пишу на табли сами ђаци.

Може ли се тако о свакој ствари ио сваком лицу по што год емислити и казати 2 - - Може.

Прочитај ти све што је на табли написато! — Шта је ово, што је написато2 — То су реченице. — Па како би ти казао — шта је то реченица 2 — Кад се о нечем што год смисли, па се речима каже или напише, онда се то зове реченица. — Понови ти то! — Кажи ти! — Ти!

Краће се може још и овако казати: Реченица је исказана или на писана мисао. Понови ово ти! Понови ти! .

· Позвати једног ђака да напише на табли ове реченице: У Србији влада Краљ Александар Београд је престоница Србије. Људи, који живе на селу, зову се сељаци.

Прочитај прву реченицу! — Из колико се речи састоји та реченица 2 А из чега се састоји свака реченица2 — А речи“ Из колико речи састоји друга реченица! Колико има речи у трећој реченици 2

Шта си метао на крају сваке реченице» — Зашто се меће ту тачка 2 За то што се ту евршава ова реченица 2 — Где се дакле, меће тачка > (На крају сваке написане реченице). — Зашто се мећу тачке по књигама > Да се при читању мало стане и предане. Треба ли при читању да пазимо на тачке Треба, јер ко не пази на тачке, не пази на смисао, п онда читање није добро.

Каквим си словом почињао писати сваку реченицу 2 — За штог = За то што се свака реченица, или нова мисао, почиње писати великим | словом. — Како дакле треба, сваку реченицу у њеном започетку писати > — Великим словом.