Učitelj

156 ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД

3. Конференције. На конференцијама се претреса рад у вежбаоници као и препреке, које су спречавале, да се овај или онај рад правилно изведе. Учитељи вежбаонице читају концентрациони план из свију предмета за најближу седмицу као и предрачун целокупнога рада и свију опита и огледа, који има да се изврше у најближем времену. Претресају се све новине у педагошкој литератури као и друга сувремена педагошка питања.

Сав овај рад бива под председништвом професора д-ра В. Рајна.

Први рад с којим је отпочет рад семинара за ову годину је једна препарација из теорије о Бониацију и покрштавању Германаца. Пошто она носи на себи чисто немачки карактер, то се нећемо ни упуштати у ближи опис тога првога рада семинарског.

Јена. Ок.

У основној школи у Лондону.

Један Француз, професор учитељ. школе, походио је у Лондону једну основну школу. Утиске из те школе изложио је у овом кратком, а интересном извештају.

Упознао сам се с управитељем једне основне школе у Лондону. Са задовољством сам примио позив да походим школу његову, јер сам раније сазнао био да је његова школа једна од најбољих школа у Лондону, а у исто време и највећа.

Кад сам, сутра дан, дошао у школу, управитељ ме прими са оном исправном, али хладном учтивошћу, својственом Енглезима, и одведе ме одмах у свој кабинет, где по захтеву његовом, уписах своје име у списак посетилаца.

Одатле ме он одведе у велику салу, налик на вестибал, у коју може стати 2000 ученика.

Планови, слике, цртежи и дипломе које је добила школа на разним конкурсима извешани су о зидовима. Краљичина слика стоји на предњем зиду, према уласку, да је на погледу свима ученицима, којима се тиме улева лојалност, јер сваки прави Енглез мора бити одушављен према својој владарци.

уДа видимо прво основни курс“, вели ми управитељ. Уђосмо у учионицу. Чистота ванредпа, соба врло висока, прозори широки. Око четрдесеторо деце, од 6—7 година, цртаху врло марљиво под надзором једне учитељице. Неколико девојчица — ученица — седе овде онде између мушкараца. У Енглеској су основне школе мешовите: женска се деца не одвајају од мушкараца. „Шема отуда ничега непристојнога«, вели ми управитељ, који једва могаше веровати да се у Француским школама одвајају женска деца од мушке.