Učitelj
Па ЕЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД 161
моћи. По свима губернијама учитељи треба да образују друштва, каквих данас има само на неким местима, и којима је циљ узајамно помагање у нужди.
ЗНА па РРКН ал
аи стало
КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД
Ра АЕ
а) Реферати о књигама
Учитељеве забелешке. Низ примера из васпштачкога рада. Од Сретена М. Аџића, предавача нишке учитељске школе. — Нили 1895 зод. стр УГ а. 287. цена 1:50 дин,
На првом месту писац прича читаоцима како су постале ове „забелешке“. За време док је учитељ био, сваки догађај из школског живота, који га је мало више интересовао, бележио је за свој рачун, да би доцније свој рад упорећивао са ранијим поступцима и на тај се начин усавршавао у послу свом. Ове прве белешке, попуњене и прерађене, писац је доцније штампао у неким пашим листовима, тако су постале «забелешке“, које је сад прикупио у једну књигу.
Није потребно да доказујемо, како је редовно бележење важнијих појава из школског живота пе само веома користан, већ и преко потребан посао за учитеље. Као што писац умесно вели, „тек излагањем догађаја на писмено, човек буде принуђен, да о њему интензивније размишља.“ Ово нарочито ваља да имају на уму млади учитељи, који су тек почели да раде у школи. Њима је неопходно потребно, да сталном саморадњом непрестано сами себе дотерују и усавршују у наставничком и у опште васпитачком послу; а да би то постигли, најбољи је начин: бележити све важније и о забележеном размишљати, а доцније у сличним случајима, упоређивати свој рад са ранијим поступањем својим. Треба сваки учитељ да се угледа на писца ове књиге, т.ј. да све важније у свом послу бележи, управо
да води рачун о свом раду. Ово је тако очигледна истина, да није потребно више о њој говорити.
Забелешке у књизи, коју приказујемо, разређене су у четири групе: моралност, опхођење, ред, настава. У првој је групи б, у другој 5, у трећој 5 и у четвртој 8, свега дакле 24 забелешке. Половина истих штампана је у нашем листу ранијих година (1887—1889), а од осталих штампано је 6 у „Васпитачу“ (1881), 3 у „Новом Вас-
УЧИТЕЉ ' НИ