Učitelj

РУЧНИ РАД НА ИЗЛОЖЂИ У ЧИКАГУ

ин

(СВРШЕТАК)

Данас је ручни рад уведен у осн. школе свију већих градова са по 2—4% часа недељног рада Најдужа посматрања ручнога рада чињена су у Њу-Јорку. Занимљиви су резултати тога посматрања. Тамо се нпр. увидело, да су деца, која мање оданости имају према литерарним студијама, која су слаба у језику, већином боља у ручноме раду од остале деце. Оданост према математици, Физици и природним наукама у опште иде руку под руку о оданошћу према ручноме раду. Ог. Адеег о томе пише из Њу-Јорка: „Деца, која су сматрана као глупа у разреду и која су напослетку и сама добила. уверења, да су глупа, бивала су лако прва у радионици и у посматралачкој настави природних наука. Та деца тиме задобивају поштовање својих другова, понова и успесима својим у ручноме раду добијају самопоштовање и нову вољу. Већ с тога треба да се ручни рад прими као предмет општег школског васпитања у свакој школи. Ручни рад развија дух некоје деце, која се мучно могу из књига и са књигама научити“. — Он је такође опазио, да се успеси боље, брже и лакше појављују у пртању п геометрији помоћу ручнога рада и да се одношаји простора оком и руком сасвим јасније представљају, него ли иначе.

Други правац покрета за ручни рад иде за тим, да ручни рад постане битни део више наставе. При излазу из „Огататаг зоћоој« и при улаву у „Шећ зећоој“, које од прилике