Učitelj
480 УПРАВНО ПИбАЊЕ У обновној школи
Пут, којим су наша браћа Хрвати, узели у овом питању, веома је подеснији. Не би рђаво било да га је и наша просветна управа копирала.
Па ипак, да не би пали у погрешку слепог усвајања, свега што нам се препоручи са запада, и да не би нашом пренагленошћу нахудили самој новини, не би рђаво било да се пође овим путем:
Нека министарстрво изабере једног стручњака, калиграфа, коме је усправно писање познато, и који сем тога, добро познаје наше школске прилике. Такав стручњак треба у учитељској школи да држи практична предавања о усправном писању у опште: о правилном писању. Њему ће дужност бити, да на првој учитељској скупштини прочита детаљно израђенџ расправу о усправном писану, а уједно да пред учитељима из свију крајева наше краљевине, демонстрира са ученицима основве школе, како би се учитељи и на практици упознали са положајем при писању и другим појединостима и користима овог рукописа.
У исто време, а то ће бити за време школског одмора, да буду израђене нарочите писанке за усправно писање, и да се штампају и разашљу свима школама упутства за учење правилног писања. Тада може изићи и распис највише просветне власти, којим ће се оставити на вољу свима учитељима да у својим школама могу чинити покулаје са усправним писањем.
Резултати ових покушаја могу се оцењивати на нашим зборовима, за тим путем штампе а у исто време нека учитељи шиљу и нарочите извештаје министарству.
На крају те друге године може највиша просветна власт, саставити стручну комисију од лекара, педагога, калиграфа и учитеља. Овој комисији ставиће се у задатак, да питање о усправном писању проучи и да коначно решење донесе: може ли се оно као обавезно у
.