Učitelj

,

УСПРАВНО ПИВАЊЕ У основној школи 481

И А ПРИМ ИН ННВ НИ ЕНЕН а а 8

школама увести. Да би комисија ово питање правилно могла решити, ставиће јој се на расположење сви извештаји појединих учитеља, резолуције учитељских 360рова и скупштине, а члановима њеним, као људима који су стручњаци, биће без сумње познато шта сео ус правном писању писало код нас и на страни.

Ја држим, да би овај пут био најправилнији за решење питања о увођењу усправног рукописа.

| Чуо сам више пута од неких колега приговор, да

би за увођење усправног писања требало изменити облик и конструкцију школских клупа, и да би без те претходне мере и само увођење усправног писања било без смисла. И ако сам уверен, да од школске клупе много зависи хоће ли се правилно писати или не, ипак не држим, да би сама та околност што немамо правилних клупа, пречила увођење усправног рукописа.

Да се правилно пише макар и косим рукописом, нужне су добре и удесне клупе, па ипак колико их имамо данас» Побољшању се мора тежити, али рђав материјал, рђава учила па најпосле и неподесне учионице и зграде школске не могу одређивати хоће ли се увести ова или она метода у учењу ма кога од школских предмета.

Ма крају овога излагања о усправном рукопису молим поштоване колеге, да ову новину приме к срцу, да о Њој размисле и да је на практици опробају. Ако сам успео да побудим код вас размишљање о овом предмету, онда сам цељ постигао. Тада ћемо бити сви скупа ближи оној мети којој треба да тежимо, а то је: јединство начела и погледа на наставу и васпитање у опште. И

14. октобра 1894. год. Мих, М. Стевановић,

Пожаревац. учитељ.

р__ --= ___----иио