Učitelj
748 ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД
или преко поште или преко лица која у варош долазе каквим послом. Ево нацрта правила о библиотеци:
Чл. 1. Покретној школској библиотеци је циљ да помогне тамо где у месној библиотеци нема довољно књига
Чл. 2. — Учитељи-ице из округа (или среза) имају сваки копију каталога књига које се налазе у библиотеци; они се тако исто извештавају и о уступкама, даровима и куповини нових књига, како би према томе поправљали своју копију.
Чл. 3. — Библиотека је отворена првога четвртка свакога месеца од 8 пре до 2 часа после подне. Чл.'4. — 'Тражења се упућују школском надзорнику, нај-
даље до у очи.дана кад је библиотека отворена. Не може се траживи више од 5 књига. Сваки је дужан набројати и књиге које да му се даду у случају ако су тражене књиге већ узете.
Чл. — 5. Док је библиотека отворена учитељи-ице могу и. сами узимати или слати да се узму тражене књиге. Чл. 6. — У понедељак после првога четвртка сваког месеца
пакети књига који нису узети држаће се готови, у стану библиотекареву, како би били на расположењу људима који се јаве са писменим допустом да их могу дићи.
Чл. 7. — Књиге се могу задржати само месец дана.
Чл. 8. — Узете књиге морају се вратити пре четвртка, одређенога за издавање књига. Ко ово не буде урадио, неће му се за нова тражења одговорити.
Чл. 9. — Књиге треба враћати упаковане у тврду хартију.
Чл. 10. — Изгубљене књиге плаћаће онај који их је изгубио.
Не би ли се и у нас могле што учинити у овом правцу а на корист усавршавања учитеља удаљених од вароши и других центара.
Осим ових има у овој свесци још чланака вредних пажње: о геометрији у вишој основној школи; о тросјачењу деце пи начину како да му се доскочи и деца упуте у школу, а из школе у радионицу, а најважнији је, чини нам се, чланак Учитељи и војна служба, у коме Ф. Прениг сузбија разлоге оних, који налазе да се учитељи немају чему у војсци научити и да их с тога треба те обавезе ослободити. „Војничка је служба, вели писац, интересантна за онога, који је озбиљно схвати, који размишља о циљу коју има да се достигне, о средствима која да се употребе и о настави која има да се да. Примити једновремено множину младића различнога расположења и најразличнијих навика, па их једнако дисциплинисати, за неколико недеља преобратити распу-