Učitelj

114. ПОЉОПРИВРЕДА И УЧИТЕЉ

земљишта, као и потреба места и околине опредељују: какав распоред у школској башти да се учини и којој привредној грани већа пажња да се поклони. Разуме се, да уређење оваке баште стаће прилично трошка. Тај трошак неизбежан је за прве две — три године, а доцније ће башта сама себе издржавати: продајом калемљених воћака, ружа, приносом од трмака итд. Како са подизањем баште добија највише место у коме је школа, то и трошак за њено уређење првих година треба да падне на терет школског буџета, а принос уживаће учитељ који се највише стара за одржање и унапређење њено, Али далеко више од те мале материјалне користи, добија учитељ са лепо уређеном баштом у мо_ралном погледу. Школска башта биће углед, по којој ће се домаће баште уређивати. Она ће бити жижа која ће сваког вредног радника к себи привлачити. Посредством ње добиће учитељ себи више познаника и приЈатеља, и ступаће у односе са пољопривредном подружином или срп. пољопривред. друштвом.

Послови, које у овим радовима намењујемо својим друговима, не даду се савладати за годину и две дана. За њих се хоће дуг, истрајан и смишљен рад. Подићи узоран кованлук, воћарску расадницу и угледан перивој и ако у малом размеру, радови су, на којима треба годинама редити и опет сваке године по нешто допуњавати и полепшавати. Поменули смо већ ла школска башта треба да је угледно добарце; а да буде таква учитељ се мора свом љубављу предати послу и већину слободног времена проводити у њој. Али камо могућности учитељима ла се свом збиљом могу одати и овим радовима Зар за ово неколико година није патила и сама настава од грдних премештаја2г Зар учитељи нису премештани не само у обично време месеца Августа, него и у свако доба преко године, па су чак и отпуштани2 Није место да износимо овде узроке ради чега