Učitelj

БЕЛЕШКЕ И НОВОСТИ 895

го више великих умова но данас, с тога, што су прошла времена далеко од нас. Ако погледамо на редове колона, од којих су постављени неки ближе а други све даље и даље, онда ће нам они даљи изгледати да су ближи једно другоме, но ови штосу пред нама.“ И тако једна апстрактна мисао, помоћу аналогије са сликом једном, постаје јасна.

Апстракција је готово једино срество за покретање науке у напред, за откриће нових истина. И опет се о њој тек по неки пут која рече, док се о предавању управо о усвајању знања тако много говори. Шта је узрок томе:

Сваки, који суми општег знања хоће да пребави још што год, дужан је да претходно зна све оно, што су реније његови претходници урадили. Без тога знања и најдаровитији ум, у најбољем случају, може само поново да пронађе Америку. А вла-

дајући знањем нашег доба, таленат са развијеном апстракцијом може, мање или више, да крене науку у напред.

Веома је важно развити апстрактно мишљење. али је исто тако важно научити оно, што су нам прошла поколења у наслеђе оставила.

___________.-= ф <= •=====———————— —

БЕЛЕШНЕ И новости

Путовање ђака основ. школа. О Тројицама аи пре тога дана, допутовали су у Београд ђаци основ. школа са својим наставницима из Лесковца, из округа и ср. моравског и из Свилајинца. У Београду су разгледали знатне зграде и остале знаменитости и чинили излет у Топчидер. И ако су овака путовања мање деце скопчана са многим тешкоћама, ипак су за похвалу јер су од

врло велике важности. И ученици-це врањске гимназије допутовали су у Београд са својим наставницима.

0 бунвару. На стечај за буквар пријавила се само двојица: г. М, Јовић и Ст. Чутурило, учитељи. Они су предали буквари

Гл. Просв. Савет олредио је референте: г. г. Д. Јосић, проф. 6огословије, Милоја Влајића и С. Аџића, проф. 6. учит. школе. -

Учитељ — школски надзо'нак. Да не би ове године остало без и једног учитеља ревизора, узет је г. Стево Чутурило, учитељ у Бањи, ср. студенички (школа затворена) а хонорарни учитељ у В. Жен. Школи за надзорника у срезу мачванском и рађевском. Ово је извесно за то учињено, да са задовоље учи тељи!: