Učitelj

ДРУГА ПОТРЕБА УЧИТЕЉСКА 63

|

и врло корисни захтев. Ако се у том мање цене жеље учитеља, чујте жељу школину. Она нам је свима светиња, њој смо дужни помагати чиме год можемо, а не смемо јој ничим сметње чинити!

Ми ово не адресујемо само на министра просвете, нити говоримо само о садањем учитељ. распореду. Кад ово пишемо, ми још и не знамо какав је овогодишњи распоред. Знамо само да је садањи г. министар на том, месту тек од пре три месеца и да за то време није могао урадити много. Немамо никаква. разлога ла сумњамо у његову лобру вољу. Слушали смо, пак, да је пре распореда озбиљно проучавао све молбе и трудио се да проучи досадање стање и рад сваког учитеља. То је само за похвалу, јер се види да је г. министар озбиљно проучавао оно, што је потребно за правилно и праведно извршење распореда и у томе у неколико може бити правдање што се с распоредом одоцнило. Колико је паку том успео и како је тај посао извео, то ће се видети тек кад распоред буде извршен. Ако буде потребе ми ћемо о том другом приликом проговорити; а овим бисмо же. лели само, да се једном увиде штетне последице од задопњавања с учит. распорепом. У том циљу и изнесмо рђаве стране досадање практике.

Ако се жели напретка у осн. школи, нека настане да помаже у отклањању овога зла сваки ко у чем може, и ко је у чем позван. Крајње време је, да се у основ. школи и учитељству уклони невоља о којој овде говоримо. Лове. не буде сталности у положају учитељ ском, дајте нам барем ту несталпост у своје време !' Д. Ј. ПГ.