Učitelj

О КАНДИДАНИЈИ УЧИТЕЉА ЗА НАДЗОРНИКЕ 1001

добро, да штампа и ово моје објашњење и мали одговор на раз“ логе који су наведени противу оних, које сам ја обележио као главне саветске. Ово не толико ради писаца. ових бележака и оних чланова по новинама, јер се мени чини да њих нико више не може убедити противно но једино ради јавности. Могу још уверити уредништво, да га с овим стварима више нећу оптерећавати. Није истина да и средње школе дангубе онако исто као и основне, кад учитељи оду у ревизију У средњим школама су предмети подељени, и у једном разреду предају по 5 6—7и 10 њих, и кад један оде, они други узму његове часове и његов се изостанак и не опажа; школа ради редовно. У основној школи је за сваки разред или школу једам учитељ, и кад он оде, деца остану без наставника. Други га не могу замењивати без штете за свој посао. Још је неосетнија ова дангуба у Јуну месецу. И писцу критичару онога мога „објашњења“ познато је. да се тада полажу испити у гимназији. По томе, предмети су дотле довршени, и сад је само питање: којим редом испити да теку: И:обично се удесе распореди тако, да се најаре положе испити. из предмета оних наставника, који иду у ревизију: То је све ремећење рада у средњим школама ревизијом. А з Није незгодно ва учитеља што му се испит мора жсвршити раније, но за његовога надзорника, који често мора с другога краја да долази, да најпре сврши испит код њега, и за државну касу која би за то морала без невоље да плаћа више. На-питаг, ње; „А, молићемо, да ли оник 90 професора кандидата за реви-, зоре остављају сви у својим школама одличне успехе пре по: ласка у ревизију осн. школа“ одговарамо, да би се пазило на. то и тамо, да постоји овако давање оцена, као у основној школи. А кад не постоји, онда се опет гледа, да се пошљу бољи, "сразмерно најбољи радници из средњих анкола. Пређашње од: личне оцене су доиста сведоџба за ваљаност. Али би овогодиш“ ња четворка или, још горе, тројка свакојако чинила, да је незгодно, да ималац њен иде, оцењује другове своје и даје им од- личне. У том случају доследније би било. на основу пређашњих . "оцена ослободити такога учитеља од ревизије сасвим за ту школску годину. о =: Чудо ми је, да писац критике на моје „објашњење“ ни мало не признаје, да су и учитељи везани за поједине разреде, те су им остали више мање непознати, кад је у истој оној кући у којој је он, кад је било говора о идењу учитеља са својим учени. 197