Učitelj

0 СТАЛНОМ ШКОЛСКОМ НАДЗОРУ 999

Најлепша одлика оваких одбора је у томе, што они остављају широко поље приватној иницијативи, али у олучају њезина, слаба одзива, школска питања решавају школски људи — учитељи.

Као што се види ни срески ни општински одбори не би имали ни мало административне власти над школама. То је све остављено управитељу и министарству просвете. Они би били само веза између школе и општине; они би били одговорни за све оно, што општина школи дугује. У колико би та веза тешња и чвршћа била, у колико би се председник школског ошштинског одбора што мање користио законским мерама, да натера одбор на вршење своје дужности, у толико би школа напреднија била, у толико би учитељи задовољнији били. Надајмо се, да ће скорим време доћи, кад ће сви свеснији грађани једне општине бити добровољни чланови школског одбора, кад ће се сви трудити да што више услуга учине својој школи, где се негује тело, а гаји душа њихове деце.

Ове мисли о школским одборима далеко су од исоцрпности. Оне су потекле само с тога, да још кога постакну на изношење свога, размишљања и закључака, 0 ОВОМ ДОиста животном питању наших основних школа. Постигну ли то, онда нису промашиле своју намену.

Љуб. М. Давидовић

професор.

0 СТАЛНОМ ШКОЛСКОМ НАДЗОРУ

=

Било је доба, када смо ми, учитељи, у заносу одушевљења за свестрани напредак наше школе, расправљали на екупштинама многа начелна школска питања, па између

20%