Učitelj

300 О СТАЛНОМ ШКОЛСКОМ НАНЗОРУ

осталог, изјаснили се: и за стални надзор као сувремену и корисну установу по нашу основну школу. Од тога доба. прошло је прилично година. Скоро све резолуције донесене по разним школским питањима, па и цео пројект закона о основним школама, који је једном приликом од. учитеља израђен, стоје не само не израђени, него чак и као згодна грађа нису могли привући ничију пажњу. Од прилике је тако нешто и са овим пројектом о сталном надзору. Он је писан без икаквог учешћа не само Главног Одбора као представника Учитељског Удружења, него сумњамо, да је о њему што било познато ма коме учитељу, пре његовог изласка на јавност. ;

Каква грдна разлика између нас учитеља и професора. средњих тикола! Док ови сами израђују пројект закона о професорским платама, а министар га прима за свој и спрема ва скупштину, дотле тај исти министар не сматра за по·требно да чује ни мишљење учитеља о закону, који се непосредно тиче школе и учитеља.

· При свем том, откупљујући задану реч у прошлом броју овог. листа, ми ћемо ипак о том пројекту коју проговорити.

Пројект овај има свега једанаест чланова и у главноме састављен је од два дела. У првоме се говори о'окруж"ним надзорницима, а у другоме о главном школском надзорнику. О квалификацијама, које се овим пројектом траже за школске надзорнике, немамо много говорити. На против. мило нам је, што се и вредним учитељима отвара каријера, на бољи службени положај. Нема сумње да ће се овим подстаћи млађи другови, да своје слободно време употребе на самообразовање и изучавање туђих јевика, како би временом могли с правом заузети место школ. надзорника. Ми у њима у напред видимо одличне службенике, који ће ревносно вршити своју дужност, пошто су потпуно упо-. " внати са основном школом и приликама у којима се она. налази. Напомињемо само, да нам изгледа, претеран онај