Učitelj

0 СТАЛНОМ ШКОЛСКОМ НАДЗОРУ 301

захтев у квалифФикацији, који тражи: да је учитељ за свих дванаест година био у служби одличан. Пре свега ваља знати: да је веома мален број таквих наставника, и да такви у исто време не морају бити одлични по спреми, способности и количини знања којим располажу. Довољно ће бити, ако се за квалификацију буде тражило, да су у служби били већином одлични.

По пројекту, надзорници се постављају по окрузима, а где има у округу више од 100 школа, поставиће се двојица. Београд пак, добија засебног надзорника.

Сто школа и сувише је велики број, да би надзорник могао свој посао тачно и савесно отправљати. Можда се овде мислило сто одељења, односно учитеља-ца, и тада би се та цифра могла још и одобрити.

У осталим члановима првог одељка набрајају се дужности школског надзорника.

Тачком 2. у члану 4. препоручује се надзорнику: „да, надгледа рад управитеља основних школа, учитељских већа, и местних школских одбора и да их опомиње да врше своје дужности према закону“.

Како се пак само овом тачком обележава, однос окружног надзорника према школском одбору, то је ми целу исписујемо, да се уочи празнина и непотпуност њена.

Да се боље изјаснимо и примером из живота осветлимо слабу и ништавну важност ове одредбе.

Рецимо : школски одбор решио је, да се школска зграда, окречи и поправи за време школског одмора. Извршилац је ове одлуке председник школског одбора, који је у највише прилика и школски благајник. Он одуговлачи са извршењем ове одлуке из ма каквих разлога. Време школског рада приближује се, и учитељ му више пута напомиње да поправку предузме, али се он тој тражњи оглушује. Учитељ почиње рад у непоправљеној школи, али му у исто време дужност налаже, да се против председника, жали надзорној власти. Председник се, или извуче испод