Učitelj
О СТАЛНОМ ШКОЛСКОМ НАДЗОРУ 303
Нема. сумње, да је школски одбор важна школ. чињеница као и учитељ и сами надзорник. И кад се законом изриче, да је надзорник власт над свима, и кад му се законом даје право да може учитеља. за кривицу казнити губитком петнаестодневне плате, онда зашто за извесне кривице не може надзорник новчано казнити школски одбор, односно његовог председника, # |
Надворник треба да се јавља као права власт, којој закон даје довољно снаге да може импонирати школским одборницима и председницима, који у највише случајева, нису баш тако скрупулозни, да осећају тежину слабе казне, која је тачком 2. чл. 4. за њих одређена.
Као што је познато, наше школе не пате толико од. нерада учитељева, колико од немара школских одбора и њихових председника. Данас је мален број неспремних учитеља, а и колико их је било, они су се на учитељевим зборовима, читањем и дружењем са бољим друговима, дОвољно оспособили. Према овом, инструкција надзорникова, биће у првом реду потребна новим учитељима, а за тим и оном малом броју наставника, који још нису успели да задобију потребну спрему и рутину за рад у школи. То ће, по нашем мишљењу, бити мањи посао за надзорника, од рада и бриге који ће му задавати некоректна радња школеких одбора. Због тога је требало овим пројектом јасно одредити положај и однос његов према, тој местној школској власти. По чл. 18. данашњег закона о основним школама, за неизвршење одлука школског одбора, могла. је председника казнити надлежна власт Од 90—4100 дин. Та полицијска власт била, је у опште прва надзорна власт, којој се учитељ у разним случајевима обраћао за помоћ. То њено право требало је пројектом овог закона пренети на школског надзорника.и дати му могућност да не буде само учитељев надзорник него и школског одбора, од чије правилне радње управо зависи успешан рад у школи. За то је у пројект овог закона, требало унети оваку одредбу: