Učitelj

ГИМНАСТИХА У ЗОРАНОМ А

ја 2 со

из свију наставних предмета, где многи не рачунају гимнастику, јер је она вештина. Не би рђаво било кад би министарство просвете од времена на време одређивало лекаре, који би прегледали и Физичко образовање по нашим школама. Резултат ове ревизије донео би нам многе користи. Знамо, да се ова ревизија не би допала свима, а нарочито оним мучитељима дечјим, који по цео дан држе затворену децу у школи,

Ми се морамо најозбиљније заузети за поправку Физичког здравља код наших ђака. Ми се не смемо ограничити само на оно мало гимнастике у програму, са само два часа недељно, јер то није довољно. Ко је иоле упознат са гимнастиком, са њеним благотворним утицајем на здравље, интелегентност, моралност, карактерност и т. д. знаће, да она два одређена часа, са по три четврт сахата свега 1 сахат, недељно није ништа. Ако се хоће да се од гимнастике има користи, мора се радити сваки дан по извесан део времена, према узрасту и још неким другим АЕ иначе од ње нема никакве користи.

За Физичко образовање у основној школи мора се још нешто урадити. На првом месту, мора се нешто од нашег слободног времена употребити на њ'. То је преко потребно и ако смо доста оптерећени многим пословима, поред послова у школи. Ово ће важити дотле, док се на меродавном месту не буде решило — да физичко образовање и гимнастика буде један од главнијих предмета у основној школи.

Даље, биће и то потребно да се сазна, која је И каква гимнастика најкориснија, најбоља за ђаке у основној школи. Многи велики људи — научењаци светскога глаба, расправљали су ово врло важно питање о гимнастици у опште. Има их доста, који су расправљали и питање о гимнастици у школама. Сваки је од њих расправљао то питање на свој начин, но они имају доста додирних тачака — сличних закључака. У колико смо ми посвећени у те ствари,

у колико смо познати с тиме, можемо одмах овде изложити своје погледе у ово неколико тачака: 5

1. Напред смо већ напоменули, да ова гимнастика по садашњем програму, не доноси довољно користи ђацима основ. школе.

2. Не треба ни доказивати, да атлетска гимнастика, ба вратоломним скоковима и вештачким превртањем, није за основ. школу.

3. Ми мислимо да ни гимнастика са справама: вратилом, барнама и т. д. није за основну школу.