Učitelj

ЗАБАВА И ПОУКА 413

— Немам више никаква посла. Молим вас, да ме одведете мајстору, ако ме хтедне примити.

Мајстор Стева, коме сам се чешће увраћао и причао му о Радиши и његовим домаћим неприликама, примио га је одмах без и једне речи.

Од тога догађаја, прошла је већ година дана. Мајстор (Стева је са својим учеником потпуно задовољан. Радиша, је вредан и поштен радник. Он сад паше кожну кецељу, и кад пролазећи онуда, свратим по кадкад у радионицу мајстор Стевину, ја обично затичем Радишу са засуканим рукавима и потежим чекићем у руци, испод којега прште варнице усијана гвожђа на све стране.

Кад ме опази, он обично у пријатном осмејку развуче своје огарављено лице, са којега често оклизе крупне грашке зноја, лако климне главом, и тако ме немо поздравља, не пуштајући чекића из шака.

Ја га потпуно разумем и одлазим задовољан из радионице..... ;

Ж Ж ж

Као што многе поступке појединих људи можемо правилно ценити и судити, ако знамо њихово материјално стање и друге домаће околности, тако исто стоји и са ђацима, којих у школи има из разних кућа са разним домаћим васпитањем. Има доста ђака, који по више недеља. не долазе у школу, што немају одела и обуће; има их · који почешће изостају или задоцњавају, јер морају најпре неке послове у кући да посвршавају ; неки пак долазе у школу без задатака, "што немају хартије или времена да · их напишу и тд. ит А. Где је случајно учитељ мрзог вољан или довољно неразложит, ту ђаци плаћају скупом монетом своју неуредност, којој је повод у највише прилика, зло домаће стање.

Деца су обично частољубива и поносна, и праву ис тину 0 ОМАГИМ приликама тешко је сазнати од њих. Ва-