Učitelj

ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД : 483

И тако Централ долази до бесплатног рада и ученици проводе

и после школског времена на корисном раду поред наставника, који их упућује у раду и сваком приликом упознаје са предметима.

са Сандучиће за пошиљање ми-

Утпег Сећгт еј Сетгаје | нерала и биља по земаљским | школама израђују ученици у

у | 5 Е УЧЕНИК_______РАЗРЕДА | школској радионици, али нај-

БИО ЈЕ НА: ПОТПИС РОДИТЕЉА И УЧИТЕЉА: више прави ове сандучиће > | 5

"школска радионица на Нај-

у | лерхенФелду у Бечу. |

ДАТ. | вРЕМ | ДАТ.

ВРЕМЕ |

Да напоменем, да се у заводу находи и књига посетилаца, у коју записује име | | сваки онај, који походи овај завод.

Данас је овај завод већ толико ојачао, да се већ носе

мишљу да почну скупљати | срества и за зологију. |

Пе ан ет а па те 5 | је ово, нарочито невл нити“ | | сах, кад установисмо Школски | | музеј. Зар не би згодно било Примедба: да се поред музеја установи | Е и централна збирка наставних срестава, бар за минералогију, зологију и ботанику! Ја мислим да може и с мало жртава а само са више воље и труда. Из минералогије учи се у нас у 11 р. олово, бакар, кречњак,. камени угаљ и галица. Свих ових минерала има у нас и само мало више труда па би имали толико, да снабдемо наше школе бар са 5—6 ком. У ТУ р. уче се: стипса, белутак, 'иловача, ћилибар, сумпор, калај, гвожђе и жива. Већину од ових имамо у земљи и могли би имати за сваку школу.

Биља можемо имати и пресованог, и живог. Тако онај крај наше отаџбине могао би имати пресовано биље, које у њему не расте, или би се могло у размену добијати. Код нас би се могле прикупити и испуњене тице и препариране животиње, које по програму ваља да, предајемо, јер их је невнатан број.

Све ово набављао би и скупљао музеј школски а слао би за неознатну цену школама. Кад школе могу куповати Шрајберове слике и за њих да дају по 100 динара, зашто не би купиле испуњеног курјака, лисицу, зеца, јастреба, ласту и роду, што се по про-

7 | 92"