Učitelj
484 ИРЕДАВА ЊЕ
граму предају а опет да не кошта више од 100 дипара7 Ово препарирање животиња не мора да се врши на страни. Дао Бог имамо прилично учитеља, који би могли да нам овај посао сврше. Само једно не заборавимо овде. Не очекујмо, да нам оваке послове неко из патриотизма ради бесплатно, јер то не може нико. Један учитељ, који са својом платом једва излази на крај, не може да купује материјал за рад, па да га поклања. А није ни сам рад да поклања. Наши највећи просветни радници наплаћују се за сваки свој посао и то је право. Зашто то не би било ис учитељима% Зашто од њих
тражити вечито да раде бесплатно Не, више нико неће да ради а да му се не плати за рад. Ако хоћемо да нам ствар напредује, морамо свакоме по заслузи дати награду па ће бити успеха:
Ово изнесох нарочито сад, да се о овоме размисли и да се ма што год учини ако ваља, јер ми се чини да ми више патимо од ос-
кудице у наставним срествима, но од немара. Школски музеј је само школа, да поучи онога, ко не уме, да прикупи срества, а ово би било и да да ономе, ко нема. | О овоме би се могло доста говорити, али ми не беше намера да детаљно разрадим ову ствар, већ да само побудим на размишљање. Покушајмо, поље је веома широко, за сваког има довољно места за рад.
Јов. 6. Јовановић.
———<--> <> • _.–
ПРЕДАВАЊЕ
Је -
ЈЕДАН ПИСМЕНИ РАД У Ш РАЗРЕДУ
Из предавања српског језика · Седите, децо, право! Скретите руке! Пазите! Да вам испричам | једну причу. “
Један отац имао два сина и кад је умирао, рекао им је:
— Вама двојици остављам све имање. Ако не можете живети нао браћа, а ви поделите све по пола. -
Кад је отац умро, синови се нису могли слагати, него намисле, да се деле. Али се нису могли ни поделити сами, већ оду лукавом суседу, да им он пресуди. Сусед их запита: -
— Како вам је отац казао да се делите2
— Он је рекао да делимо све по пола, — рекоше они.