Učitelj

634 НЕКОЛИКО НАПОМЕНА О ПРЕДАВАЊУ ЗЕМЉОПИСА

!. У свом првом делу, у науци о васпитном смеру, теоријска педагогика има ошште човечанску, најширу основу, пошто она помоћу етике развија идеал човечје личности, који мора свако подједнако признати ко год се налази на таквом културном становишту, с ког се може увидети узвишеност етичких идеја. Сви могући смерови подређују се свом највишем васпитном смеру. У њему је изражена, права вредност човечјег живота. Само онај неће признати ваљаност тог смера, који стоји на сувише ниском ступњу образовања или је пао у материјализам и етичку индиферентност, те исмева сваку вишу тежњу као некорисну и узалудну. -

2. У примењеном васпитању сужава се ова општа основа и васпитање добива извесан конфесионалан карактер. Васпитни смер прима од: дотичне религије јот једно одређење више, као израз индивидуалног веровања. Тако ће бити конкретан васпитан смер различит код Јевреја, различит код хришћана а различит опет код мухамеданаца.

ве ____ 55

НЕКОЛИКО НАПОМЕНА 0 ПРЕДАВАЊУ ЗЕМЉОПИСА

———

Међу предметима, који се предају у основној школи, земљопис заузима важно место. Настава из овога предмета почиње још у 1 раз. па се даље распростире кроз све разреде ниже и више основне школе. У [разреду изучавање овога предмета отпочиње са школском собом и стварима у њој, па се завршује у ТУ разреду са познавањем српских земаља и Балканским полуострвом; а у Уи У! разреду са Европом и осталим деловима света. Изучавање овога предмета сведено је у свима разредима на најуже појмове. Средства су код нас сведена на саму мапу (коју сада и немамој, и са изучавањем исте завршено је