Učitelj

из МЕТОДИКЕ ЗЕМЉОПИСА о

Па _______________-____ Пт ВИ а

сеца брда, путове ради саобраћаја и трговине ит. Д. Пример су Холанђани.

—_ Бао сваки наставни предмет, тако и земљопис има своје особене циљеве: 1. да развије дечји дух (формалан циљ), % да 08 детету правилну, живу и нарактеристичну слину неког земљишта и његовог становнмшштва, као и њиалан циљ) и 3. да обо-

хових узајамних одношаја (материј зати осећања. (идеалан циљ).

Одакле долази то, да је редак прави успех из овог предмета % |

1. Отуда што многи наставници нису у саму науку довољно посвећени, да би је могли добро предавати. Учитељ мора знати не само онолико, колико има да предаје, већ мора стајати високо "изнад уџбеника. Први је услов за. добар успех, да учитељ има, довољно стварног знања. из појединих наука, јер само оно може учинити и другом јасним, што је и њему самом потпуно јасно. Дакле мора добро да проникне материју наставе. у свима њеним странама. За то је најпреча учитељева дужност, да непрестано проширује своје знање у појединим научним променама, а да се неограничава само на педагошко и методичко усавршавање. Овим не мислимо да доводимо у сумњу педагошко знање, али шта вреди сва педагошка мудрост кад, се не влада довољно материјалом. Прво материја, па онда обрада. У овом погледу може Учитељеко Удружење да буде од велике помоћи, ако на дневни ред на скупштинама буде стављало не само педагошке теме (често и оне које су

довољно у педагогијама расправљене), већ и теме из појединих наука, које се у школи предају, а У колико се ове учитеља и школе тичу. Тиме би се дале побуде да школа, корача напоредо са, напретком у наукама. За учитеље су најбоља, научно-популарна дела, а првенствена која се односе на познавање домовине.

9. Недовољном успеху из земљописа узрок је и метод,

по коме се највише предаје у основним школама поли“