Učitelj
34 _РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ Ола НА а 5 8 Рале ан а СПИНА а РЦ 6 (И
Да се дете сачува од бабица, меће му се око врата црвени конац, на коме је чено белог лука и ситна пара. На марами, којом му се покрива глава, ушива се црвеним | концем: чено бела лука, претен и дукат или ситна пара. |
Више главе детиње меће се катраница 0 катраном, гребени и на њима натакнути бели лук, црнокораст нож и метла, а у повој се детињи ушива: мало хлеба, чено | бела лука, тамњана и соли. “
Све ове ствари сем ушивених у повоју, стоје поред детета до крштења, а пошто се дете крсти све се склони само остаје метла.
Све до крштења кућа се сваке недеље кади катраном
Кад год породиља излази из собе где јој је дете, мећ на дете, док се не врати метлу.
Све се ово чини да се дете Од бабица сачува.
Најобичнија болест коју бабице проузрокују јесте сте зање вилица детета или породиље. По некад кад дете нападну бабице све пожути. Тада да би се сачувало убада се: иглом по носу и купа се водом, у којој је кувано жуто. цвеће или трава од жутице. > | Бабице не ваља помињати. Обично се за њих каже „оне.“
Ако породиља добије несвестицу, главобољу или што друго, или ако детету што буде, каже се да су их „стегле оне“, ретко ће се рећи: „стегле их бабице.“
Кад дете ноћу плаче, каже се да је то добро „брани. се од њих.“
Од бабица се лечи и бајањем и купањем.
Баје се овако: „Пошао (дете или лауса) на морг, песан да броји, на решето рупе и на небо звезде. Вук се жени,
мачка се удава. (Дете или лауса) не може да иде на свадбу но праћа болес унамерштину.“
Купање се врши овако: Оболели се пресипа преко, ватре. У корито се мећу: гребени, сврдао, кесер, тестера“ и друга сечива. У једној паници опере се: реза, брава, врата, па се и вода из те панице випа у корито. Пре н што ће се корито поред ватре наместити, пепео се утапк
5 (У нашој старој апокриФној књижевности има и молитава против некаквог демонског бића, које одузима душу новорођеној деци и мучи породиље». (Свет. Ст. Симић, у поменутој белешци у Бранковом Колу).