Učitelj

ИЗ НАРОДНЕ ПЕДАГОГИЈЕ 5

посипком и, вели се, кад се корито са тог пепела, дигне, познају се по пепелу штрапке (траг). И од тог пепела, меће се у воду па се вапаја, болесник. .

Добар је лек против бабица и трава од бабица.

Породиља док бе не молитви, сматра се нечистом.

Треће вечери по рођењу, силазе на дете суђенице, да му одреде судбину. Те се вечери дете први пут обуче. Испод детета се мећу новци и све што би га могло срећним учинити. Кућа се осветли, и увек код породиље има и других жена. Вече се весело проводи, и благосиља, се: „Како је детету вечерас, тако му увек било !<

После осам дана од порођаја диже се породиљина, постеља и изноби се на поље, а дотле испод. застора на постељи око породиље конопац, да јој не приђу бабице.

За четрдесет дана од порођаја око породиље и детета, сваке се вечери посипљу божићње трице (т. ј. оно што остаје од брашна, које се сеје на Бадњи дан), да сачува да не приђу бабице.

За четрдесет дана не смеју детиње пелено да остану на пољу после заласка сунчева, јер се верује, да ако заноће, дете неће моћи спавати, — нападају га бабице. Ако се деси, да поред све пажње, пелене опет замркну на пољу, онда кад се унесу, морају се држати на пламену од ватре, ла се као очисте и накаде.

До четрдесет дана, светлост из собе, где је породиља с дететом, не сме се никако видети на пољу, јер бе: де“ тету може напратити плач. |

Кад детету буде четрдесет дана, онда га неко од оних, ко је најјешнији, захрањује, да би било јешно.

Кад мајка има много млека, па јој цури, ваља да, меће на списе детињу пелену. Другу крпу не ваља држати.

Кад дете поврати посисано млеко, ваља то млеко само пеленом брисати. · .

Кад се коме не држе деца, онда кум надева, деци која се роде имена: Живко, Живан, Живана, Пивка, да би живела. Неки, кад им се не држе деца мењају кума. Најобичније је мењање кума тако, да се дете мете на пут, па ко га нађе тај ће кумовати.

На једној хартијици што ми је уступио г. Вујица Симоновић свепштенишк. из Оврача, нашао сам порваспоганви“

а Зи