Učitelj
168 КЊИЖЕВНОСТ
радионица у Београду !0 ком. ђачких радова из картонаже; г. Ј. Голубовић учитељ пртеже ђачке; г. Т. Маринковић учитељ 2 књиге; љ Костић 1 књигу; г. М. Марјановић и Н. Н. учитељи око 40 ком. оази модела, сеоских справа и алата радова сеоске деце.
Нека је велика и топла захвалност свима овима дароваоцима и пријатељима ове наше просветне установе. Желили бисмо да се и други на њих угледају.
КЊИЖЕВНОСТ
А). РЕФЕРАТИ
9 О ДОМАЋИМ КЊИГАМА
Буквар са читанчицом за основну школу, написао Мих. Јовић, учитељ. Штампа и издање Државне Штампарије. (НАСТАВАК),
У последњој свесци «Учитеља» за минулу годину пропратили смо Словарицу а сад ћемо и остале делове, што иду уз Буквар. На реду је да кажемо о лепезастој свешчици купона. О њеној методско-дидактичној вредности, као п педагошком значају у опште, говорили смо онда кад смо оцењиваји основе и принципе на којима је израђена Словарица, а ова свешчица је њен саставни део. Сада ћемо више о практичној страни њеној. Дакле, ова лепезаста свешчица купона има у главном да служи/оној потреби, којој и права, словарица која се и до сад употребљавала, у основ. школама. (Без Казбепп, ГевеКаз(еп, Безетазеђјле). Да ова лепезаста свешчица не може служити тој потреби, којој је наменио г. Јовић, види се већ и по томе, што је она по све неспретна за тај посао. Да би се саставиле речи из својих елемената, треба да се кидају поједина парчета од словарице, и по употреби да се мећу у нарочиту кутију, коју би деца морала увек са собом носити. Па кад се сва она онолика слова измешају није у стању ни потпуно писмен човек да нађе на брзу руку она слова, и да их издвоји из оне масе, а камо ли почетник. И шта мора да ради у том случају учитељ; Мора да прилази једном по једном ученику и да му помаже, а то је све на штету дисциплине, а тиме се губи и општа пажња у школи, што је свакако код досадашње словарице куд и камо паметније и удесније било.
Дакле, уместо да је г. Јовић порадио на усавршењу које. од доса“ дашњих справа за шчитавање, он утискује несташној и невештој деци у руке купоне картона, које ће она употребити за какву играчку чим се удаље испред очију учитељевих, или ће направити од ње и пред самим учитељем махач за терање мува и т. д. што смо имали прилике више пута и сами видети. | :
Рекли смо да је справа за шчитавање наставно средство, као што су мапе, слике, рачунаљке и т. д. које се чувају у школи, и којима рукује