Učitelj

| |

__УЧЕНИЧКЕ ЕКОКУРЗИЈЕ 491

Често пута наиђе се и на по какву окаменотину и онда, ето богатота материјала и за историју биљака и минерала !

Једном речју, дакле: све шшто видимо око себе, нуди пам се као врло богат, пребогат, материјал за размишљање и проучавање.

Разуме се, као што и напред на једном месту рекосмо, треба се чувати и не узимати много предмета у једној екекурзији за проучавање, али прва екекурзија или бар још неколико за њом, треба да су просто учињене у том циљу, да се деца саживе са природом, да им све у њој постане обичним, па кад се са тим успе, онда треба предузети стручне екскурзије, у којима ће се систематски износити и проучавати предмети који су на дневноме реду наставнога програма. ·

По нашем мишљењу врло је погрешно, при првој екскурзији одмах, прелазити на специјално проучавање појединих предмета.

Ово неколико речи о екскурзијама у опште, намерни смо били да изнесемо пре, него што бисмо и сами са својим ученицима предузели један такав пут.

Џисац ових редака, још од првих дана у овој школској години, основао је ђачку штедионицу поглавито за овај циљ. Ученици прилажу кад који колико има и колико може,те да се на тај начин прикупе средства за један такав пут.

Детаљније кретање на екскурзији, несумњиве добити које ће ученици задосити на њој, интерес који ће се на путу произвести, прикупићемо и прибраћемо у једну нову и нарочиту расправицу, од које мислимо да ће бити ко: ристи, како за наставнике, тако и за ученике.

А за сада, нека је и оволико доста. Ориген

~ иу у