Učitelj
УЧИТЕЉЕВ РАД У школи И ВАН ЊЕ 698
Ред је сад да се запитамо: Да ли наши учитељи одговарају овим дужностима и да ли су оваки какви рекосмо да треба да будуг — Може се слободно рећи да је већина наших учитеља у главноме онака, каква треба да буде. Само млађи учитељи требало би да буду мало озбиљнији у понашању, и да не полажу много на материјалну страну људскога живота и уживања.
Што се тиче специјално рада у школи, ту учитељи довољно одговарају својој дужности, само би им требало више ошште спреме и теоријског педагошког знања. Да они довољно одговарају својој дужности, то потврђују ревизијске оцене учитељског рада, и ако су оне релативне. То им признају сви надлежни и компетентни људи. Паи сам данашњи г. министар просвете, у свом објављеном говору с нашим Гл. Одбором, признао је да је настава, у основној школи најбоља. Можа се слободно рећи да Србија у последње време највише напретка показује и има нарочито у основној настави. Ради тога уверење треба, се сетити осн. школе пре 20—30 година и упоредити је с данашњом осн. школом.
И у јавној служби учитељи показују највише делателности; сразмерно више него други чиновници. И ту се довољно одужују својој дужности. И на ту страну, сразмерно својој плати и свом запостављеном положају, прилажу много више мезо други чиповници веће; положаја % боље плате. У свима јавним пословима у нашој држави, учитељи узимају живог учешћа, и чине са своје стране све што треба и колико могу. „То им бар нико непристрастан не одриче. И кад би сви други чиновници у томе чинили колико учитељи и професори, Србија би напреднија била.
Према томе, без претераности, без ласкања и без самохвалисања може се рећи да Србија има врло добре учитеље.
УЧИТЕЉ а 41